GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM İLKE VE YÖNTEMLERİ-I/GRF101
Dersin Adı: TASARIM İLKE VE YÖNTEMLERİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Birsen ÇEKEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  birsenceken.gazi.edu.tr, birsenceken@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grafik tasarımda özgün yaratıcılık becerisini öğrenme.
Grafik tasarım ilkelerini (mizanpaj/layout, denge, zıtlık, vurgu, hareket, görüntü, tekrar, ritim, birlik, yakınlık, renk, biçim, boşluk,oran, çizgi)
Grafik tasarım ilkelerini ve tekniklerini eğitim amaçlı tasarım sürecinde uygular.
Eğitim amaçlı tasarım uygulamalarında grafik imajların ve kullanımının önemini açıklar.
Öğretim tasarımı sürecinde etkili bir içerik için farklı ortamları kullanabilecektir.
Tasarım problemlerinin nasıl çözüleceğini ve etkileşimli öğrenme ortamlarına yönelik çözüm becerilerinin nasıl kullanılacağını öğrenecektir (web, vide
Tasarım sürecini grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda analiz edip, sentezleyerek değerlendirebilecektir.
Tasarım sürecini grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda görsel, fonksiyonel ve estetik yaklaşımlar doğrultusunda analiz edip, sentezleyerek değerlendir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sanat eserleri ve tasarım nesnelerini oluşturan sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen diğer dersler; desen, sanat tarihi, sanat eleştirisi, temel tasarım.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme, sınıf temsilcilerinin seçimi, derste kullanıl
2. Hafta   Tasarım hakkında genel bilgiler
3. Hafta  Çizgi, Doku ve Lekeyi kullanarak tasarım yapmak
4. Hafta  Çizgi, Doku ve Lekeyi kullanarak tasarım yapmak
5. Hafta  Çizgi, doku ve lekeyi kullanarak tasarım yapmak
6. Hafta  Form ve perspektif konulu tasarım yapmak
7. Hafta  ARASINAV
8. Hafta  Form ve perspektif konulu tasarım yapmak
9. Hafta  Renk ögesini kullanarak tasarım yapmak
10. Hafta  Renk ögesini kullanarak tasarım yapmak
11. Hafta  Renk ögesini kullanarak tasarım yapmak
12. Hafta  Tasarım ilke ve ögelerini kullanarak tasarım yapmak
13. Hafta  Tasarım ilke ve ögelerini kullanarak tasarım yapmak
14. Hafta  Tasarım ilke ve ögelerini kullanarak tasarım yapmak
15. Hafta  Tasarım ilke ve ögelerini kullanarak tasarım yapmak
16. Hafta   FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Artut, Kazım(2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara. Buyurgan, Serap; Buyurgan Ufuk (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
11
2
22
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X