GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ/STF-109
Dersin Adı: SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Tutku Dilem Alpaslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tutkud
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tutkud@gazi.edu.tr,tutkudilem@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat, sanatçı, sanat eseri kavramlarını tanımlayabilme.
Sanat kavramını geçmiş ve bugünü ile birlikte değerlendirebilme.
Günümüz sanat anlayışını kavrayabilme.
Eleştirel düşünme becerisi geliştirebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat, sanatçı, sanat eseri kavramlarının tartışılması.
2. Hafta  Sanatın sınıflandırılması ve türleri.
3. Hafta  Sanatın doğuşu ve kaynağı.
4. Hafta  Sanatın amacı ve işlevi.
5. Hafta  Sanat ve doğa ilişkisi.
6. Hafta  Sanat ve toplum ilişkisi.
7. Hafta  Ara sınav.
8. Hafta  Sanat–ahlak, sanat-özgürlük, sanat-bilim, sanat-teknik kavramlarının irdelenmesi.
9. Hafta  Sanatta ulusallık ve evrensellik.
10. Hafta  Sanat eleştiri.
11. Hafta  Sanatta öz-biçim, ifade-üslup kavramlarının tartışılması.
12. Hafta  Modern sanat ve post-modernizm.
13. Hafta  Günümüzün sanat anlayışı.
14. Hafta  Bir sanat yapıtının öğeleri.
15. Hafta  Tüm dönem konularının değerlendirilmesi.
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dursun,A.(1995),Sanat Kavramlarına Giriş,Yorum Sanat Yayıncılık. Farago,F.(2003)Sanat,(Çev.Özcan Doğan)Ankara:Doğu-batı yay. Bernard,M.(2002),Sanat,Tasarım,Görsel Kültür(Çev.Güliz Korkmaz,Ank:Ütopya Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.