GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM-I/STF-101
Dersin Adı: TEMEL TASARIM-I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr. Gör. Dr. Mehtap BİNGÖL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehtappazarlioglu@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma. Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme
Tekniği, araç ve gereçleri, donatıları, malzemeyi bilir, düzenleme ve görüntüye dönüştürme
Edindiği artistik eğilim, yeti ve yeteneklerini kullanarak, görme ve görsel algıya bağlı deneyim ve birikimleri kullanma
Farklı ilkeler doğrultusunda tasarım elemanlarını açık mekan ölçeğinde kurgulayabilme, üç boyutlu düşünebilme ve kurgulayabilme, zamanı kullanma





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme, sınıf temsilcilerinin seçimi
2. Hafta  Açık-koyu değerlerin bir form oluşumundaki öneminin kavranması için karakalem ton skalası hazırlanması ve skalanın çeşitli objelerde uygulanması. Üçün
3. Hafta   Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri ile ilgili bilgilendirme. Çizgi öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
4. Hafta   Nokta öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
5. Hafta  Leke öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
6. Hafta  Nokta, çizgi, leke öğelerinin birarada kullanıldığı çalışmalar yapılması.
7. Hafta  Vize Sınavı (Dönem içi yapılan çalışmaların değerlendirilmesi).
8. Hafta  Farklı objeler üzerinde doku çalışmalarının yapılması.
9. Hafta   Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
10. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi
11. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması.
12. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması.
13. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması.
14. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerinin sanat eserleri bağlamında değerlendirilmesi.
15. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon çalışması yapılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. 2- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar 3- Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay. 4- Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. 5- M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 6- Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. 7- Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi 8- Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi 9- E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği 10- J. BERGER, Görme Biçimleri 11- W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar 12- Yusuf Baytekin BALCI- Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA, 2002 İst. 13- H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. 14- J. M. PARRAMON, Resimde Renk ve Uygulanışı 15- Ali SEYLAN, Temel Tasarım. Dağdelen Basın Yayın. 16- Durmuş AKBULUT, Resim Neyi Anlatır. İstiklal Kitabevi. 17- Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 18- Jose M. PARRAMON, Çizim ve Resim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
12
6
72
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X