GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİJİTAL İLLÜSTRASYON II/GRF 305
Dersin Adı: DİJİTAL İLLÜSTRASYON II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Birsen ÇEKEN, Doç.Dr. Mithat YILMAZ, Doç.Dr. Gültekin AKENGİN, Doç. Armağan GÖKÇEARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/armagangokce
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  armagangokce@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayarı çizim yaparken etkili bir biçimde kullanır
İllüstrasyonu grafik tasarımda kullanabilir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgisayarda yapılmış özgün illüstrasyonların incelenmesi
2. Hafta  İlk proje hakkında bilgi verilecek Bu proje için photoshop programı kullanılacak
3. Hafta  Projeye devam
4. Hafta  Projeye devam
5. Hafta  Projeye devam
6. Hafta  Projeye devam
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  İkinci proje hakkında bilgi verilecek Bu proje için coreldraw / illustratör ya da photoshop programı kullanılacak
9. Hafta  Projeye devam
10. Hafta  Projeye devam
11. Hafta  Projeye devam
12. Hafta  Projeye devam
13. Hafta  Projeye devam
14. Hafta  Projeye devam
15. Hafta  Projeye devam
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Illustration that Works: Professional Techniques for Artistic and Commercial Success Paperback , 2016 Greg Houston (Author) Complete Digital Illustration: A Master Class in Image-Making Paperback, 2010 Lawrence Zeegen (Author)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterme, Deney, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
2
6
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X