GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Uzaktan Eğitim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
- Türk İnkılabını hazırlayan sebeplerin kavranması - I. Dünya Savaşı’nda Türk Devleti’nin durumunun kavranması
- Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya yönelik fikir akımlarının kavranması - Milli Mücadele dönemi olaylarının kavranması
- Ülke içerisinde kurulan Yararlı ve Zararlı Cemiyetlerin kavranması - Son Osmanlı Mebuslar Meclisi’nin Açılışı ve faaliyetlerinin kavranması






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin, konusu, önemi, amaçları İnkılâp ve İnkılâp ile ilgili kavramlar Türk İnkılâbının özellikleri
2. Hafta  Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri Osmanlı Devleti’nin jeopolitik konumu Büyük devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki emelleri v
3. Hafta  XIX. yy da Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya yönelik fikir akımları
4. Hafta  I. Dünya savaşı öncesi Osmanlı Devleti’nin genel durumu Trablusgarp ve Balkan Savaşları
5. Hafta  I.Dünya Savaşının sebepleri Dünya Savaşının başlaması Osmanlı Devleti’nin savaşa girişi ve savaştığı cepheler
6. Hafta  Osmanlı Devletini parçalamaya yönelik gizli antlaşmalar Savaşı sona erdiren antlaşmalar Mondros mütarekesi Mütarekenin uygulanışı ve ilk işgaller
7. Hafta  Mütareke sonrası memleketin durumu Yararlı ve Zararlı cemiyetler ve faaliyetleri Mütareke sonrası Osmanlı hükümetleri ve faaliyetleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Millî Mücadeleye hazırlık İzmir’in işgali ve işgale karşı tepkiler
10. Hafta  M. Kemal’in İstanbul ve Anadolu’daki faaliyetleri Havza Genelgesi, Amasya Tamimi, Erzurum ve Sivas Kongreleri
11. Hafta  Amasya görüşmeleri ve protokolü Komutanların Sivas toplantısı ve aldıkları kararlar Temsil Heyetinin Ankara’ya gelişi
12. Hafta  Son Osmanlı Mebusan Meclisinin açılması ve Misak-ı Millî’nin kabulü İstanbul’un işgali ve Meclis-i Mebusan’ın kapatılması
13. Hafta  TBMM’nin açılması ve çalışmaları I. TBMM’nin özellikleri TBMM’nin açılışından sonraki siyasî ve askerî gelişmeler
14. Hafta  Kurtuluş Savaşı ve Cepheler Lozan Barış Antlaşması
15. Hafta  Final
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akyüz, Y.; Türk Kurtuluş Savaşı Ve Fransız Kamuoyu, Ankara 1988. 2. Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.