GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZ DANTELİ/NAK-438-S
Dersin Adı: İNGİLİZ DANTELİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hülya KÖKLÜ, Yrd. Doç. Yakuda DEVELİOĞLU, Öğr. Gör. Süheyla KALE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/hkoklu, www.gazi.edu.tr/yakude, www.gazi.edu.tr/skale
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  www.gazi.edu.tr/hkoklu, www.gazi.edu.tr/yakude, www.gazi.edu.tr/skale
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İngiliz danteli ile ilgili genel bilgi, teknik terimleri tanımlayabilme.
Kullanılan araç, gereç, desen, kompozisyon özellikleri ve uygulama alanlarını açıklayabilme
İngiliz danteli şeridi örme, işleme teknikleri ve ajur teknikleri ile ilgili işlemleri kavrayabilme.
Desen geçirme, kumaşı germe, tekniklerini uygula
ürüne uygun kenar temizleme ve ütüleme tekniklerini kullanabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İngiliz danteli ile İlgili genel bilgi, teknik terimler, kullanılan araç, gereçler, desen,kompozisyon özellikleri kavrama ve uygulama
2. Hafta  İngiliz danteli şeridini Örmede dikkat edilecek esaslar
3. Hafta  İngiliz danteli tekniklerinin uygulanacağı kreasyonları tasarlama, desen hazırlamada, işlemede ütülemede kullanılacak araçları hazırlama.
4. Hafta  Dantel şeridini hazırlama ve tutturma tekniklerinde kullanılacak esaslar
5. Hafta  Ürüne uygun desen seçme, kompozisyon hazırlama, desenini parşömen kağıda geçirme, uygun kumaş ve iplik seçme
6. Hafta  Şeridi, çizilmiş desen kağıdına teyelleme.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Birit tekniklerini uygulama.
9. Hafta  Ajur tekniklerini uygulama
10. Hafta  Şeridi kağıtdan çıkarma. İngiliz dantel şeridini kumaşa aplike etme
11. Hafta  Paris puanı iğne tekniğini uygulana.
12. Hafta  Paris puanı iğne tekniğini uygulana.
13. Hafta  İşlemenin tersini temizleme.
14. Hafta  Bitmiş ürünün koruna saklana koşullarını öğrenme, ürünün değerlendirme.
15. Hafta  Bitmiş ürünü ütüleme
16. Hafta  Yarıyol sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Eronç, P . (1984) . Giyim Süsleme Teknikleri. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.