GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HESAP İŞİ VE TEL KIRMA/NAK-428-S
Dersin Adı: HESAP İŞİ VE TEL KIRMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma YETİM Yrd. Doç. Dr. Hülya KASAPLI, Öğr. Gör. Nuran ÜLKER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  wvw.gazi.edu.tr/fyetim , www.gazi edu.tr/hkoklu, www.gazi.edu.tr/nulker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr, hkoklu@gazi.edu.tr, nulker@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknikle ile ilgili temel terim ve kavramları kavrayabilme
Kullanılan araç ve gereçleri tanıyabilme
Desen ve kompoziayon Özelliklerini hazırlayabilme
Kumaşı işlemeye hazırlama aşamalarını uygulayabilme
Deseni kumaşa sayarak geçirmeyi kullanabilme
iğne tekniklerini yapabilme
Ürün tasarımı oluşturabilme
ütü tekniklerini kavrayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hesap işi ve tel kızma ile ilgili genel bilgi, teknik ' terimler, tanımlar, kullanılan araç ve gereçler
2. Hafta  Hesap işi antikası ve hesap işi(düz, verev) iğne tekniklerini uygulama
3. Hafta  Ciğerdeldi, sarma, balıksırtı, civankaşı, hasır iğne, şekilli sarma, muşabak, mürver, düz ve verev pesent, telkırma iğno tekniklerini uygulama
4. Hafta  Hesap işi ve tel kırma iğne tekniklerinin uygulanacağı kreasyonları tasarlama, desen hazırlama
5. Hafta  işleme ürününe uygun desen ve kompozisyon hazırlama, hesap işi ve tel kırma desenini milimetrelik k&ğıda geçirme, kumaş ve iplik seçme
6. Hafta  Kumaşı işlemeye hazırlama, kumaşı germe, deseni sayarak kumaşa geçirme
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Hesap işi iğne tekniklerini desene göre uygulama
9. Hafta  Düz ve verev hesap işi iğne tekniklerini uygulama
10. Hafta  Telkırma iğne tekniklerini uygulama
11. Hafta  Ciğerdeldi, sarma, balıksırtı, civankaşı, hasır iğne, şekilli sarma yapma
12. Hafta  Muşabak, mürver, düz ve verev pesent uygulama
13. Hafta  Bitmiş Ürüne uygun ütüleme
14. Hafta  kenar temizleme tekniklerinin uygulama
15. Hafta  Bitmiş ürünü koruma, saklama koşullarının öğrenme
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Köklü, H.(2002) El İşlemeleri İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun delildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
7
98
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X