GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖLGE OYUNU FİGÜRLERİ/DES-430-S
Dersin Adı: GÖLGE OYUNU FİGÜRLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Lale ÖZDER Doç.Dr. Melda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ~laleoz,www.gazi.edu.tr/~omelda www.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   omelda@gazi.edu.tr laleoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gölge oyunu ile ilgili terim ve kavramları öğrenir.
Gölge oyunu ile ilgili malzemeleri tanır.
Gölge oyunu ile ilgili araç gereç bilgisini kazanır.
Gölge oyunu özelliklerini tanır
Gölge oyunu formlarını tanır.
Gölge oyunu formlarını hazırlama teknikleri bilgisini kazanır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gölge oyunu ile ilgili araç-gereç ve tarihi gelişimi ile ilgili bilgileri kazandırmak.
2. Hafta  Gölge oyunu ile ilgili terim ve kavramlar bilgisini kazandırmak.
3. Hafta  Gölge oyunu formları çeşitlerini tanıtmak.
4. Hafta   Gölge oyunu formları tasarım ve uygulama bilgisi.
5. Hafta  Gölge oyunu formlarının uygulama malzemeleri.
6. Hafta   Gölge oyunu formlarının dolgu malzemelerinin düzeltilme uygulamaları.
7. Hafta   Gölge oyunu formlarının boyama uygulamaları.
8. Hafta   VİZE
9. Hafta  Gölge oyunu formlarının makyaj uygulamaları.
10. Hafta  Gölge oyunu formlarının giysi mulajlarının hazırlanması.
11. Hafta  Gölge oyunu formlarının giysi mulajlarının hazırlanması.
12. Hafta   Giysi mulajlarının kumaşa uygulanması.
13. Hafta  Giysi aksesuarlarının hazırlanması.
14. Hafta  Gölge oyunu formlarının süslenmesi.
15. Hafta  FİNAL
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Andersen, Benny E. 1973 Let’s Start A Puppet Theatre,Van Nostrand Reinhold Company Ltd., Newyork, Baird B. 1965. The Art of the Puppet. New York: The Macmillan Company. Toronto: Collier-Macmillan Canada, Ltd. Beresford, M. 1966. How to Make Puppets and Teach Puppetry London: Mills & Boon Limited Doney, M. 1995. Puppets New York, NY: Franklin Watts. ISBN 0-531-143996-6, part of the World Crafts series
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
5
70
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
2
1
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X