GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAKI ATÖLYESİ II/DES-428-S
Dersin Adı: TAKI ATÖLYESİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Tomris YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ~tomris,www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tomris@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Takı tasarımı ile ilgili bilgi ve kavramları açıklar
Tasarımın öğelerini öğrenir
Ürüne yönelik takı tasarımı yapar
Tasarıma yönelik eskiz çalışması ve teknik çizim yapar
Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye işlemlerini öğrenir
Tasarımı uygular



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Takı tasarımı ile ilgili bilgi ve kavramlar, tasarımın öğeleri
2. Hafta  Takı tasarımı ile ilgili bilgi ve kavramlar, tasarımın öğeleri
3. Hafta  Takı tasarımı yapılması
4. Hafta  Takı tasarımı yapılması
5. Hafta  Tasarıma yönelik eskiz çalışması ve teknik çizimlerin yapılması Uygulaması yapılacak tasarımın üç boyutlu ve renklendirilerek çizilmesi
6. Hafta  Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye çalışmaları.
7. Hafta  Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye çalışmaları.
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Tasarımın uygulanması
10. Hafta  Tasarımın uygulanması
11. Hafta  Tasarımın uygulanması
12. Hafta  Tasarımın uygulanması
13. Hafta  Tasarımın uygulanması
14. Hafta  Tasarımın uygulanması
15. Hafta  FİNAL
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Modern Teknik ve Pratik Kuyumculuk. Liego Vitiello,. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ankara. 1995. İslam Maden Sanatının Gelişmesi. , Ülker Erginsoy. Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul. 1978. The Encyclopedıa Of Jewellery Makıng Techniques. Jınks McGrath. London, 1995
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
5
10
50
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
121
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X