GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DERİ ATÖLYESİ II/DES-426-S
Dersin Adı: DERİ ATÖLYESİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda OZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ~omelda,www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Deri giyim ve mekan aksesuarı tasarımı yapar
Deri giyim ve mekan aksesuarı yapımında tasarıma uygun patron hazırlama ve patronları uygun gerece uygulamayı bilir
Deri giyim ve mekan aksesuarı yapımında uygun yapım, süsleme ve birleştirme tekniklerini belirler ve bilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Deri giyim ve mekan aksesuarı ile ilgili serbest ürün planlama ve planlanan ürünün tasarımı
2. Hafta  Ürünlerle ilgili bilgi,tasarıma uygun araç-gereç tespiti
3. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
4. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
5. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
6. Hafta  Bitim işlemleri
7. Hafta  Kalite kontrol
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Ürün planlama ve planlanan ürünün tasarım Ürünlerle ilgili bilgi, tasarıma uygun araç-gereç tespiti
10. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
11. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
12. Hafta  Ürün tasarımının uygulanması
13. Hafta  Bitim işlemleri
14. Hafta  Kalite kontrol ve genel değerlendirme
15. Hafta  FİNAL
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Asarcıklı, M. ve Keskin, H. 2002. Ahşap süsleme teknikleri. Gazi kitapevi, 272s., Ankara Birol,İnci; Derman,Çiçek. 1995. Türk Tezyini Sanatlarında Motifler. Kubbealtı Akademisi Kültür Sanat Vakfı. İstanbul. Erbek, M. Çatal höyükten Günümüze Anadolu Motifleri. Ankara; 2002, 218s. Keskiner,Cahide.2002. Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler, Hatai. T.C. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri. Ankara. Mesara, G. Türk Sanatında İnce Kâğıt Oymacılığı. Ankara; 1991. Naskali, E. Ayakkabı Kitabı İstanbul; 2003. 356s. Özdemir M., Kayabaşı N. Geçmişten Günümüze Dericilik. 2007.Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. Özen, E. M. Türk Cilt Sanatı. İstanbul, 1988. 92s. Toptaş, A. Deri Teknolojisi. İstanbul; 1993.846s. Willcox, D. Modern Leather Design. Newyork; 1969, 159s.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
10
60
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X