GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİVAL İŞİ TASARIMI/NAK-424-S
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİVAL İŞİ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma YETİM, Yrd. Doç. Hüriye ÇIRAKOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Hülya KASAPLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/fyetim, www.gazi.edu.tr/tcirakog, www.gazi.edu.tr/hkoklu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr, tcirakog@gazi.edu.tr, hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dival işi nakiş tekniğinin tarihsel gelişimini bilme.
Dival işinin nakış tekniğinin özelliklerini açıklayabilme.
Nakış desen programında dival içinde kullanılan metotları uygulayabilme.
Dival işi nakış tekniğinde özgün tasarımlar yapabilme.
Desen tasarımı üzerinde gerekli düzeltmeleri yapabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dival işi nakış tekniği ile ilgili genel bilgi.
2. Hafta  Nakış desen programında dival işi yaparken kullanılan metodlar.
3. Hafta  Nakış desen programında dikiş metodu ve parametre ayarları.
4. Hafta  Nakış desen programında eva ve eve tutturma dikişi.
5. Hafta  Nakış desen programında sargı metodu ve parametre ayarları.
6. Hafta  Nakış desen programında sargıda parça ekleme tekniği.
7. Hafta   Ara Sınav.
8. Hafta  Nakış desen programında sargıda dekor çizgisi ekleme tekniği.
9. Hafta  Nakış desen programında balık sırtı, hasır iğne, verev pesent tekniği.
10. Hafta  Nakış desen programında pul, boncuk tutturma.
11. Hafta  Nakış desen programında kordon tutturma.
12. Hafta  özgün dival işi nakış tasarımı yapma.
13. Hafta  örgün dival işi nakış taşarımı yapma.
14. Hafta  Desen üzerinde gerekli düzeltmeler.
15. Hafta  Kompozisyon hazırlama.
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çırakoğlu,H.,Çetinkaya,Z. 2009. EOS Compucon Kakış Desen Sisteminde Hesap İşi. Ankara: Ankamat Matbaacılık Sanayi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
7
98
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X