GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MAKİNE NAKIŞI ATÖLYESİ (SEÇMELİ)/NAK-336-S
Dersin Adı: MAKİNE NAKIŞI ATÖLYESİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.. Fatma Yetim , Yrd.Doç.Dr. Hülya Köklü
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~fyetim,www.gazi.edu.tr/~hköklü;
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr,hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Makineyi nakış hazırlamada gerekli bilgi ve kavramları açıklar
Ünite ile ilgili araç ve gereçleri tanır
Desen ve kompozisyon özelliklerini ile ilgili kavramları uygular
Kumaşı işlemeye hazırlamada gerekli işlemleri kavrar
Temel iğne tekniklerini desene ve işlem basamaklarına uygun yapar
Kenar temizleme tekniklerini belirler



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Makinede işleme teknikleri hakkında genel bilgi, kullanılan araç ve gereçler, desen ve kompozisyon özellikleri hakkında genel bilgi
2. Hafta  Astragan işi tekniği ile ilgili kavramlar, kullanılan gereç özelliklileri
3. Hafta  Astragan işi tekniğini desene uygulama
4. Hafta  Çöp işi tekniği ile ilgili kavramlar, kullanılan gereç özelliklileri
5. Hafta  Türk işi tekniği ile ilgili kavramlar, kullanılan gereç özelliklileri
6. Hafta  Desene göre düz ve verev pesent yapar, Desene göre gölgeli pesent ve tahrirli pesent yapar
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Hesap işi tekniği ile ilgili kavramlar, kullanılan gereç özelliklileri,Hesap işi iğne tekniklerini uygulama, düz hesap iğnesi, gözenmiş hesap iğnesi,
9. Hafta  Ciğerdeldi, sarma, balıksırtı, civankaşı, hasır iğne,
10. Hafta  Hesap işiiğne tekniklerini uygulama
11. Hafta  Dival işi tekniği ile ilgili kavramlar, kullanılan gereç özelliklileri,
12. Hafta  İğne teknikleri ile ürün tasarlama
13. Hafta  ,İğne teknikleri ile ürün yapma
14. Hafta  İğne teknikleri ile kenar temizleme ve tekniğini uygulama
15. Hafta  Ürüne uygun kenar temizleme tekniğini uygular
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yılmazkurt. G (2002). Makine Nakışı, Ankara: Kozan ofset matbaacılık, Çırakoğlu. H (1994). Ankara: Makine Nakışları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
7
7
49
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.