GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GEMOLOJİ (SEÇMELİ)/DES-330-S
Dersin Adı: GEMOLOJİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Meral Büyükyazıcı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gemolojinin tanımı ile ilgili kavramları öğrenebilme
Türkiye’de bulunan süs taşları ile ilgili bilgi sahibi olabilme
Süs taşlarının fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme
Doğal, sentetik ve taklit süs taşlarını ayırt edebilme
Süs taşı işleme tekniklerini öğrenebilme
Süs taşlarının çeşitleri ve özelliklerini açıklayabilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gemolojiye Giriş ve Tanımlamalar (Mineral,Süs Taşı, Sentetik Mineraller vs.)
2. Hafta  Türkiye’deki süstaşı yatakları ve oluşum biçimleri
3. Hafta  Süs Taşlarının Oluşumu ve Orijini.
4. Hafta  Kristal Kimyası ve Kristallografi
5. Hafta  Süs Taşlarının Fiziksel Özellikleri
6. Hafta  Doğal, Sentetik ve Taklit Süs Taşlarının Ayırt Edilme Özellikleri
7. Hafta  Süs Taşı İşleme Teknikleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Süs Taşlarını Detaylı İnceleme ( Elmas, Zümrüt, Yakut)
10. Hafta  Süs Taşlarını Detaylı İnceleme ( Opal, Jade, Topaz )
11. Hafta  Süs Taşlarını Detaylı İnceleme ( Turmalin, Turkuvaz, Garnet, Kuvars)
12. Hafta  Süs Taşlarını Detaylı İnceleme ( Zirkon, Peridot, Spinel, Feldspat )
13. Hafta  Organik Süs Taşları ( İnci, Mercan, Kehribar, Oltu, Fildişi )
14. Hafta  Yörede çıkan süs taşı kaynaklarının yerinde incelenmesi
15. Hafta  Yörede çıkan süs taşı kaynaklarının yerinde incelenmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Takılar ve Süs Taşlarında Sembollerin Dili, Altan Türe, Goldaş Kültür Yayınları:3, İstanbul, 2004. A’dan Z’ye Kıymetli ve Yarı Kıymetli Taşlar, Mehmet Yaşar Ethem, Ankara, 1990. Rock And Gem. R.L. Bonewitz. Dorling Kindersley Limited, Great Britain, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun degildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X