GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİVAL İŞİ (SEÇMELİ)/NAK-322-S
Dersin Adı: DİVAL İŞİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma YETİM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  fyetim,www.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknikle ilgili temel terim ve kavramları açıklayabilme
Kullanılan araç ve gereçleri açıklayabilme
Desen hazırlamayı açıklayabilme
Çiriş hazırlamayı açıklayabilme
Deseni işlemeye hazırlama aşamalarını uygulayabilme
Deseni oyma ve oyulan desenleri kumaşa yapıştırabilme
İğne tekniklerini uygulayabilme
Ürün oluşturma

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Konu ile ilgili genel bilgi. terimlerin tanımı. kullanılan araç – gereçlerin kullanım özelliklerini açıklama,.desen özelliklerini belirtmek.
2. Hafta   Çiriş hazırlama.desen kartonu, işleme kartonu, kabartma kartonu hazırlamak
3. Hafta   Biz ile iğne karşılaştırması yapmak. Desenleri işleme kartonuna teyellemek.
4. Hafta  Teyellenmiş desenleri oyarken dikkat edilecek teknik esasları açıklamak. Desenleri möhlüke kullanarak oymak, oyulmuş deseni kumaşa yapıştırmak,karton
5. Hafta  Sarma yapmak, ( düz, verev ve şekline göre )
6. Hafta   Yarmalı sarma yapmak, balık sırtı yapmak, delikli sarma yapmak.
7. Hafta   Ara Sınav ( Kabartma Kartonu Hazırlayarak İşleme )
8. Hafta   Hasır iğne yapmak
9. Hafta   Hasır iğne yapmak
10. Hafta  Aplike yapmak, Kartela düzenleme için gerekli açıklamaları yapmak.
11. Hafta   Ürün tasarımı yapmak, deseni işlemeye hazırlamak.
12. Hafta  Dival işlemede kullanılan iğne tekniklerini desene uygun seçerek işlemeye başlamak
13. Hafta  İşlemeye devam etmek
14. Hafta   Dival işlemede kullanılan yardımcı süslemeleri saptamak.
15. Hafta   Ürünün ütüleme ve kenar temizliğini yapmak.
16. Hafta   Yarı Yıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Şehdabe Markaloğlu ( 1996). Dival İşleme (Sırma–Maraş İşi).Ankara : Hülya, K. (2002). El İşlemeleri İstanbul : YA-PA Yayınlar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders staj için uygun değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X