GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİN İĞNESİ (SEÇMELİ)/NAK-335-S
Dersin Adı: ÇİN İĞNESİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Nursel BAYKASOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çin İğnesi ile ilgili teknik bilgi ve kavramları açıklar.
Ünite ile ilgili araç ve gereçleri tanır.
Desen ve kompozisyon özelliklerini bilir.
Kumaşı işlemeye hazırlar.
Desen hazırlar ve kumaşa geçirir
Çin iğnesi tekniklerini uygular.
Kenar temizleme tekniklerini bilir, seçer , uygular.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çin İğnesi genel bilgi tanım Desen hazırlama. Deseni kumaşa geçirme teknikleri-germe teknikleri
2. Hafta  Kartela (örnek parçası) için hazırlanan deseni kumaşa geçirme ve kumaşı kasnağa germe.
3. Hafta  Desen üzerinde düz ve fantezi çin iğnesi tekniklerini çalışma
4. Hafta  Desen üzerinde gölgeli çin iğnesi tekniklerini çalışma
5. Hafta  Desen üzerinde (yardımcı iğneler)sarma, tohum işi, tekniklerini çalışma. Ürün yapımı için desen araştırma
6. Hafta  Desen üzerinde sap işi makine dikişi tekniklerini uygulama. Ürün desen seçimi kompozisyon hazırlama.
7. Hafta  Vize sınavı.
8. Hafta  Ürün Desenini kumaşa geçirme ve kasnak bezi dikme ve kumaşı kasnağa germe.
9. Hafta  Desen üzerinde düz, fantezi çin iğnesi tekniklerini çalışma.
10. Hafta  Desen üzerinde gölgeli çin iğnesi tekniklerini çalışma.
11. Hafta  Desen üzerinde yardımcı çin iğnesi tekniklerini çalışma
12. Hafta  Uygulamaya devam.
13. Hafta  Ürüne uygun kenar temizleme tekniği uygulama, ürünün bitmiş ütüsünü yapma.
14. Hafta  Ürüne uygun kenar temizleme tekniği uygulama, ürünün bitmiş ütüsünü yapma.
15. Hafta  Final
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  El İşlemeleri, Hülya KÖKLÜ, YA-PA Yayınları, İstanbul, 2002. Nakış Temel Ders Kitabı, Süheyla KORKUSUZ, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1980
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
7
98
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X