GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİÇEK TASARIMI I (SEÇMELİ)/DES-333-S
Dersin Adı: ÇİÇEK TASARIMI I (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  - Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Yrd. Doç. Dr. Tomris YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -www.gazi.edu.tr/~tomris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çiçek düzenleme sanatının tarihi gelişimi, düzenleme teknikleri ve araç-gereçleri konusunda bilgi kazanır,
Gelin baş ve el çiçeği tasarımları, korsaj ,buket tasarımları ve düğün organizasyonları çiçek tasarımları hazırlama bilgi ve becerisini kazanır,
-Buket oluşturmada kullanılan geometrik düzenlemeleri ve serbest tanzimleri uygulama bilgi, beceri ve davranışlarını kazanır.
-Yapay ve taze çiçek kullanılarak buket tasarımları bilgi ve becerilerini kazanır,
-Bitkilerin tanzime hazırlanması, tanzim materyalleri, araç gereçlerin kullanılması bilgilerini kavrar ve uygular.
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  - Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  -Çiçek düzenleme sanatının tarihi gelişimi,çiçek düzenleme çeşitleri,kullanılan araç gereçler bilgisi,
2. Hafta  Çiçek düzenleme temel ilkelerine göre gelin başı,el çiçeği,korsaj buketleri ve düğün organizsyon çiçekleri tasarımları hazırlama,
3. Hafta  -Çiçek düzenleme temel ilkelerine göre gelin başı,el çiçeği,korsaj buketleri ve düğün organizsyon çiçekleri tasarımları hazırlama,
4. Hafta  -Taze çiçeklerle geometrik düzenleme uygulamaları,
5. Hafta  -Serbest çiçek tanzimi ve Japon İkebana çiçek düzenleme sanatlarından esinlenerek tasarımlar hazırlama,
6. Hafta  -Yapay ve taze çiçek kullanarak düzenleme uygulamaları,
7. Hafta  -Taze bitkilerin tanzime hazırlanması bilgisi,düzenlemede kullanılan araçların uygulamada kullanılması bilgisi,
8. Hafta  -VİZE
9. Hafta  -Yapay çiçeklerin tanzime haızrlanması ve yardımcı malzemelerin kullanımında dikkat edilecek özellikler bilgisi,
10. Hafta  -Yapay çiçeklerle tasarım uygulamaları: Gelin el ve baş çiçeği,korsaj ve masaüstü düzenlemeler ile uygulamalara devam edilmesi.
11. Hafta  -Dönem Ödevi: Taze çiçeklerle geometrik ve serbest düzenleme tasarımları yapılması ve uygulama aşamalarının sunuma hazırlanması,
12. Hafta  -Dönem ödevine devam edilmesi,
13. Hafta  -Dönem ödevine devam edilmesi,
14. Hafta  -Dönem ödevinin sunulması ve sergileme,
15. Hafta  -FİNAL
16. Hafta  -FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Çiçek Düzenleme Teknikleri, Muammer Ayyücel,Şengül Sugertin,Ankara,1994. Creative Design Dried&Pressed Flowers, Sarah WATERKEYN,Mary LAWRENCE.London-1989 Bouquets: A Year of Flowers for the Bride , Marsha Heckman.Steward Pub.1999. Wedding Bouquets: Over 300 Designs for Every Bride,Wedding Magazine.Hamlyn pub.2006 Pressed Flowers Pictures.Pamela Mcdowall.UK.-1975 Flower Arrangement.The İkebana Way.Dr.William C.STEERE.Japan-1987. Flower Arranging.Joyce ROGERS.USA.-1973
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
5
70
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X