GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAKI TASARIMI (SEÇMELİ)/DES-323-S
Dersin Adı: TAKI TASARIMI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Yrd. Doç. Dr. Tomris YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -gazi.edu.tr/~tomris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Takı tasarımı ile ilgili bilgi ve kavramları açıklar
- Tasarımın öğelerini öğrenir
-Ürüne yönelik takı tasarımı yapar
- Tasarıma yönelik eskiz çalışması ve teknik çizim yapar
-Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye işlemlerini öğrenir
-Tasarımı uygular
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  - Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  -Takı tasarımı ile ilgili bilgi ve kavramlar, tasarımın öğeleri
2. Hafta  -Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye çalışmaları.
3. Hafta  -Tasarıma yönelik mum kalıpların şekillendirilmesi ve tesviye çalışmaları.
4. Hafta  -Tasarıma yönelik eskiz çalışması ve teknik çizimlerin yapılması Uygulaması yapılacak tasarımın üç boyutlu ve renklendirilerek çizilmesi
5. Hafta  -Takı tasarımı yapılması
6. Hafta  -Takı tasarımı yapılması
7. Hafta  -Tasarımın uygulanması
8. Hafta  -VİZE
9. Hafta  - Tasarımın uygulanması
10. Hafta  -Tasarımın uygulanması
11. Hafta  -Tasarımın uygulanması
12. Hafta  -Tasarımın uygulanması
13. Hafta  -Tasarımın uygulanması
14. Hafta  -Tasarımın uygulanması
15. Hafta  -FİNAL
16. Hafta  -FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Modern Teknik ve Pratik Kuyumculuk. Liego Vitiello,. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ankara. 1995. İslam Maden Sanatının Gelişmesi. , Ülker Erginsoy. Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul. 1978. The Encyclopedıa Of Jewellery Makıng Techniques. Jınks McGrath. London, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
5
70
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X