GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK İŞİ (SEÇMELİ)/NAK-321-S
Dersin Adı: TÜRK İŞİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Y.Doç.Dr.Hülya (KÖKLÜ) KASAPLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hkoklu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk işi ile ilgili teknik bilgi-beceri ve alışkanlıkları kazanmış olma.
Türk İşi’ni değişik ürünler uygulayabilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk işi ile ilgili genel bilgi. Türk işinin kullanım alanları Türk işinde kullanılan araç ve gereçlerle ilgili bilgi kartela için desen çizme.
2. Hafta  Kartela (örnek parçası)için hazırlanan deseni kumaşa geçirme ve kasnağa germe.
3. Hafta  Desene uygun iplik ve renk seçimi. Sarma dolgusu ve puan dolgusu yapmak.
4. Hafta  Desene uygun iplik ve renk seçimi. Sim sarma ve sim puan yapmak.
5. Hafta  Desene uygun iplik ve renk seçimi. Düz ve verev pesent yapmak.
6. Hafta  Desene uygun iplik ve renk seçimi. Gölgeli pesent yapmak.
7. Hafta  Simle balıksırtı yapmak. Ürün için desen araştırma.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Deseni kumaşa geçirme ve kumaşı germe.Desene uygun iplik ve renk seçimi.
10. Hafta  Desene uygun teknikleri uygulama.
11. Hafta  Desene uygun teknikleri uygulama.
12. Hafta  Desene uygun teknikleri uygulama.
13. Hafta  Desene uygun teknikleri uygulama.
14. Hafta  Ürüne uygun kenar temizleme tekniğini uygulama.
15. Hafta  Bitmiş işin ütüsünü yapma.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  SAİN ,Bilge1994“Türk işi” G.Ü M.E.F Yayınları No:20 ANKARA ÖĞÜT(SAİN) Bilge 1971 Türk Nakışları Analizi (Türk İşi ve Hesap İşi)Meslek Analizi M.E.B Etüd ve Programlama Dairesi Yayınları No:57 ANKARA ÖZCAN ,Fatma 1991 Türk Nakışları Öğretim Yaprakları Önder Matbaacılık KÖKLÜ,Hülya 2002 El İşlemeleri Yapa Yayın Paz Anonim Şirketi. İSTANBUL
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
4
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
4
32
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
8
4
32
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X