GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM PSİKOLOJİSİ-S (SEÇMELİ)/STF-314-S
Dersin Adı: TASARIM PSİKOLOJİSİ-S (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Psikolojinin temel kavramlarını bilir.
-Gestalt teorisini ifade eder.
-Algısal süreci etkileyen iç ve dış etkenleri söyler.
-Görsel belleğini geliştirici ve yaratıcı duyarlığa dönük davranışlar gösterir.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  - Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  -Tasarım olgusunun tanımı; genel görsel düşünce, görsel algı. 4. Hafta Gestalt kuramı. Mantık yürütme ve sezgisel bilgi. 5. Hafta
2. Hafta  -Gözün fonksiyonu, fiziksel olarak görme.
3. Hafta  -Algılama olayı. Merkez, sınır, yol ve yön kavramları.
4. Hafta   -Gestalt kuramı. Mantık yürütme ve sezgisel bilgi.
5. Hafta  - Yaratıcılığın tanımı. Kısa tarihçe, yaratıcılığın eğitilebilirliği öncesi bazı kaynaklar ve örneklem.
6. Hafta  -Yaratıcılığı geliştirme yöntemleri: Genel yöntemler, yaratıcılığa engel davranışlar.
7. Hafta  -Yaratıcı analizler ve tekrar birleştirme yöntemi; morfolojik analiz tekniği, nitelik sıralama tekniği, karar verme yardımcıları.
8. Hafta  - Ara Sınav
9. Hafta  - Genel örnekseme ve benzetici zihinsel süreçler.
10. Hafta  - Grup ölçeğinde yaratıcılık; genel beyin fırtınası yöntemi ve psikolojik süreçleri.
11. Hafta  -Synectics yada yaratıcı gücün geliştirilmesi.
12. Hafta  -Synectics yada yaratıcı gücün geliştirilmesi süreci için öncüller, bireysel örnekseme, dolaysız örnekseme, sembolik örnekseme, düşsel örnekseme.
13. Hafta  - Synectics uygulamalar: seçilen bir konunun analizi, grup oluşturma, genel-özel tasarım olgusu üzerinde synectics çalışma.
14. Hafta  -Sonuçların değerlendirilmesi.
15. Hafta  - Final Sınavı
16. Hafta  -Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -- Denel B. Temel Tasarım ve Yaratıcılık. ODTÜ Yayınları May, R. Yaratma Cesareti, MAY Yayınları Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yayınları Aksoy, Ö. Biçimlendirme, KTÜ Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatı , soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
49
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X