GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT SOSYOLOJİSİ-S (SEÇMELİ)/STF-310-S
Dersin Adı: SANAT SOSYOLOJİSİ-S (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. K. Özlem Alp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat sosyolojisi ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenebilme
Sanatın tarihsel süreç içerisinde toplum ile ilişkisini tartışabilme
Günümüz Sanatının toplumsal boyutunu tartışabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Toplumsal alanlar olarak sanat, bilim, politika ve etik
2. Hafta  Toplumsal alanlar olarak sanat, bilim, politika ve etik
3. Hafta   Estetik, toplum ve kültür
4. Hafta  Modernite
5. Hafta  Modernite
6. Hafta   Modern estetiğin tartışılması
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Modern zamanın sanatçısı
9. Hafta  Modern zamanın sanatçısı
10. Hafta  Sanatçı, sanat eseri ve pazar ilişkileri
11. Hafta  Sanatçı, sanat eseri ve pazar ilişkileri
12. Hafta   Tarihsel ve sosyolojik bir içerikle modern sanat akımlarına bakmak
13. Hafta   Tarihsel ve sosyolojik bir içerikle modern sanat akımlarına bakmak
14. Hafta   Postmodernizm
15. Hafta   Postmodern Pazar, yapıt, sanatçı ve alıcı ilişkileri
16. Hafta   Yarıyıl sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adorno, T. W, Benjamin, W., Brecht, B., Lukacs, G., Bloch, E., Estetik ve Politika (AlkımYayınları) Bakhtin, M., Sanat ve Sorumluluk İlk Felsefi Denemeler (Ayrıntı Yayınları) Bakhtin. M., Rabelais ve Dünyası (Ayrıntı Yayınları) Kant, I., Yargı Yetisinin Eleştirisi (Idea Yayınevi) *Lukacs, G., Estetik I (Payel Yayınları)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, soru cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X