GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ-S (SEÇMELİ)/STF-304-S
Dersin Adı: MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ-S (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. K.Özlem Alp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mitoloji ve İkonografiye ilişkin temel terim ve kavramları öğrenebilme,
Mitolojinin kaynakları, mitolojinin içeriği, mitos ve ritüellerin dinamiklerini kavrayabilme
İkonografinin oluşumu ve tarihsel süreçteki gelişimini tartışabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mitolojiye ilişkin temel terim ve kavramlar
2. Hafta  Mitolojiye ilişkin temel kaynaklar ve mitlerin oluşum ve gelişim süreçleri
3. Hafta  Mitolojinin ana kaynakları
4. Hafta  Mitolojinin ana kaynakları
5. Hafta  Mitolojinin ana kaynakları
6. Hafta  Mitolojik olaylar
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Mitolojide Kozmolojik mitler, Ritüel mitleri,
9. Hafta  Mitolojide Kahramanlık mitleri, Eskatalogya mitleri
10. Hafta  İkonografiye ilişkin temel terim ve kavramlar
11. Hafta  İkonografisinin ana kaynakları ve konuları
12. Hafta  İkonografisinin ana kaynakları ve konuları
13. Hafta  Kültürel semboller
14. Hafta   Kültürel semboller
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta   Yarıyıl sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erhat, Azra. Mitoloji Sözlüğü, İstanbul, 1993. Bayıldı, Derman. Efsaneler Dünyasında Anadolu Anadolu Mitolojisi. İstanbul, 1996. Eyüboğlu, İ.Zeki. Anadolu Uygarlığı. İstanbul, 1981. Hook, Samuel Henry. Ortadoğu Mitolojisi. Çev. Alaeddin Şenel. Ankara, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, soru-cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X