GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DERİ SANATI (SEÇMELİ)/DES-344-S
Dersin Adı: TÜRK DERİ SANATI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Mediha GÜLER; Doç. Dr. Melda ÖZDEMİR; Yrd. Doç. Dr. Tomris YALÇINKAYA;
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mguler; www.gazi.edu.tr/~omelda; www.gazi.edu.tr/~tomris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mguler@gazi.edu.tr; omelda@gazi.edu.tr; tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk deri sanatının terimleri, tarihçesi, kullanım alanları, teknik, malzeme özellikleri, , motif ve kompozisyon özellikleri ve günümüzdeki durumu
Türkiye’de önde gelen tasarımcılarının çalışmalarını inceleyebilme
Dünyada önde gelen tasarımcılarının çalışmalarını inceleyebilme
El sanatı çerçevesinde dericilik ile ilgili görsel ve basılı medya yayınlarını izleyebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dericilik ile ilgili terim ve kavramlar
2. Hafta  Türk deri sanatının tarihçesi
3. Hafta  İslamiyet öncesi ve sonrası Türk deri sanatı
4. Hafta  Anadolu’da Türk Deri Sanatını Besleyen Kaynaklar ve Sanat Etkileşimleri
5. Hafta  Selçuklular Döneminde Türk deri sanatı
6. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk deri sanatı
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Türk deri sanatının teknik, malzeme, motif ve kompozisyon özellikleri ve kullanım alanları.
9. Hafta  Müzelerde bulunan deri ürünlerin incelenmesi
10. Hafta  Günümüzde deri sanatı (işlevsel ve estetik deri ürünleri ile yerel ve özgün saraciye ve diğer aksesuarlar incelenmesi)
11. Hafta  Ülkemizde ve dünyada deri tasarımcıların çalışmaları
12. Hafta  Deri, eşya ve aksesuarları ile ilgili görsel ve basılı medya yayınlarını inceleme
13. Hafta  Deri, eşya ve aksesuarları ile ilgili görsel ve basılı medya yayınlarını inceleme
14. Hafta  Deri, eşya ve aksesuarları ile ilgili görsel ve basılı medya yayınlarını inceleme
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta   Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sakaoğlu,N., Akbayar, N., Yelmen, H. (2002). Derinin Anadolu’da Bin Yıllık Öyküsü. İstanbul: Creative Yayıncılık. Yelmen, H. (1985).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X