GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DRAMA-S (SEÇMELİ)/STF-301-S
Dersin Adı: DRAMA-S (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. K ÖZLEM ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aakgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aakgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Özgüven ve karar verme yetisi kazanır
Sözel ve söz dışı iletişim becerisi kazanır
Yaratıcılık ve estetik değer gelişimi kazanır
Etik değer ve farkındalık gelişimi kazanır
Eleştirel ve bağımsız düşünme yeteneği kazanır
İşbirliği yapma becerisi kazanır



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Drama teknikleri ve kullanım alanları
2. Hafta  Doğaçlamaya giriş ve doğaçlama teknikleri
3. Hafta  İletişim, etkileşim ve empati konulu drama uygulamaları
4. Hafta  Güven-güvensizlik (öz güven, öz saygı) konulu drama uygulamaları
5. Hafta  Değerler ve farkındalık
6. Hafta   Yalan-Ön yargı konulu drama uygulamaları
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Görsel örneklerle drama uygulamaları
9. Hafta  Yazınsal örneklerle drama uygulamaları
10. Hafta  Görsel örneklerle drama uygulamaları
11. Hafta   Yazınsal örneklerle drama uygulamaları
12. Hafta  Atık malzemelerle yaratıcı drama uygulamaları
13. Hafta  a Yaratıcılık ve pandomim uygulamaları
14. Hafta  Amaç, hedef ve karar verme süreçlerine ilişkin drama uygulamaları
15. Hafta  Süreçsel darama uygulamaları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Uşaklı, H. (2007). Drama ve İletişim Becerileri, Nobel Yayınları, Ankara. Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama ve Öğretmenimin Günlüğü, Pegem A Yayınları, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
8
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
9
2
18
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X