GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ŞAPKA YAPIM TEKNİKLERİ/ELS-212
Dersin Adı: ŞAPKA YAPIM TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç Dr.Melda ÖZDEMİRYard.Doç Dr.Lale ÖZDER, Yard.Doç Dr.Meral Erkan BÜYÜKZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  laleoz@gazi.edu.tr, emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Giyim aksesuarı olarak şapka yapım teknikleri konusunda bilişsel, psikomotor.,duyuşsal davranışlarda yeterlilik.
Giyim aksesuarı olarak şapka teknikleri ve üretiminde kullanılan temel tekniklerin uygulanması.bilgi,beceri alışkanlıklarını kazandırma.
Konu alanında üretim ile ilgili temel teknikleri bilgi, beceri ve tavır özelliklerinin geliştirilmesi.
Şapka hakkında tanıtıcı bilgiler ve araç-gereç tanıtımı. Ölçü alma teknikleri ve uygulama, kalot çalışma kenar çalışma ve kaplama şapka çalışma uygula





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Şapka hakkında tanıtıcı bilgiler araç gereç tanıtımı.
2. Hafta  Ölçü alma teknikleri ve uygulama.
3. Hafta  Kalot çalışma teknikleri iki parçalı kalot çalışma
4. Hafta  Üç parçalı kalot çalışma
5. Hafta  Dört paçalı kalot çalışma
6. Hafta  İki pensli kalot çalışma
7. Hafta  Dört pensli kalot çalışma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Kenar çalışmaları :Kaplin kenar çalışma, kloş kenar çalışma ,kanotiye kenar çalışma, breton kenar çalışma.
10. Hafta  Kalot çalışma ve kaplama,
11. Hafta  Kenar çalışma ve kaplama kenar temizleme,
12. Hafta  Kenar çalışma ve kaplama kenar temizleme,
13. Hafta  Aksesuarları şapkaya yerleştirme.
14. Hafta  Aksesuarları şapkaya yerleştirme.
15. Hafta  Aksesuarları şapkaya yerleştirme.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Flower Arrangement.The İkebana Way.Dr.William C.STEERE.Japan-1987. Flower Arranging.Joyce ROGERS.USA.-1973 Flower Arranging.Better Homes and Gardens.USA.-1957 Öğretim Üyesi Ders notları ve Ders CD.leri Kaynakların İnternet Adresleri: www.silk-flowers.w.s www.crystalroses.cz www.porcelainroses.com www.organicjewelry.com www.lisashea.com/japan/origami/sales/flowers http://1800sendsilk.com/catalog/cat.php?pg_id=16 www.mulberryinvitations.com www.handicraftmall.com www.beadedflowerpatterns.com http://kiwiflowers.com/ http://www.florist.com.au/view.asp?cat=0
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X