GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPMA BEBEK TEKNİKLERİ/ELS-210
Dersin Adı: YAPMA BEBEK TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda ÖZDEMİR, Yrd.Doç.Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda,www.gazi.edu.tr/~lale
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr,lale@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Verilen bilgiler doğrultusunda, yapma bebeğin aile ve toplum yaşamındaki yerini, kavramlarını ve yapımında kullanılan araç-gereçleri kavrayabilme
Uygun ortam sağlandığında, tasarım ve üretim arasındaki ilişkiyi kavrayarak, bebek yapımında kullanılan teknikleri öğrenip vücut ölçülerine uygun,bebe
Uygun ortam sağlandığında, bebek çeşidine göre iskeleti hatasız olarak giydirebilme
Değişik gereçlerle bebek yapma tekniklerinde verilen problem durumuna getireceği çözüm önerileri ile pekiştirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yapma bebek ile ilgili terim ve kavramlar
2. Hafta  Yapma bebek çeşitleri
3. Hafta  Yapma bebeklerin turizmdeki yeri ve önemi
4. Hafta  Tel bebek yapma teknikleri
5. Hafta  Tel bebek yapma teknikleri
6. Hafta  Bez bebek yapma teknikleri
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Mısır kapçığı bebek yapma teknikleri
9. Hafta  Çöp bebek yapma teknikleri
10. Hafta  Hamurdan boncuk bebek yapma teknikleri
11. Hafta  Dolgu oyuncak yapma teknikleri
12. Hafta  Dolgu oyuncak yapma teknikleri
13. Hafta  Kağıt hamuru ile kukla yapma teknikleri,
14. Hafta  Değişik malzemelerle yapma bebek teknikleri
15. Hafta  FİNAL SINAVI
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Bilgin, N. 1997. Folklorik Yapma Bebekçilik.Kültür Bakanlığı yayınları: 1999, Ankara. - Boehn, M. 1972. Dolls. Dover Publications, Newyork, USA. - Christopher, C. 1971. Doll Making and Collecting. Dover Publications, Newyork, USA. - Demir T., ve D. Barışık. 1991. Oyuncak ve Turistik Biblo. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. - Erdem, M. 1979. Çocuk Oyuncakları Yapım Tekniği. Tifdruk matbaacılık, İstanbul. - Hamm, J. 1979. Drawing The Head & Figure. Dover Publications, Newyork, USA. - Özdemir, M. 2003. Yapma Bebek Teknikleri, Ya-pa yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X