GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL DERİ TEKNİKLERİ I/ELS-205
Dersin Adı: TEMEL DERİ TEKNİKLERİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Melda ÖZDEMİR, Yrd.Doç.Dr. Tomris YALÇINKAYA, Yrd. Doç.Zeynep GÖKÇESU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda,www.gazi.edu.tr/~tomris,www.gazi.edu.tr/~gokcesu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   omelda@gazi.edu.tr, tomris@gazi.edu.tr, gokcesu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Derinin tanımı, yapısı ve çeşitlerini açıklayabilme.
Temel deri tekniklerinde kullanılan araç-gereçleri açıklayabilme.
Deri kesim, tıraşlama sertleştirme birleştirme kenar temizleme büzgü oluşturma sap hazırlama toka takma tekniklerini uygulayabilme.
Zımba ve fermajup çeşitlerini deriye uygulayabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derinin tanımı, yapısı ve deri çeşitler
2. Hafta  Temel deri teknikleri hakkında genel bilgi ve kullanılan araç- gereçler
3. Hafta  Deri kesim teknikleri
4. Hafta  Deri tıraşlama teknikleri
5. Hafta  Deri sertleştirme teknikleri
6. Hafta  Deri birleştirme teknikleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Deri kenar temizleme teknikleri
9. Hafta  Deri büzgü oluşturma teknikleri
10. Hafta  Sap hazırlama teknikleri
11. Hafta  Toka geçirme teknikleri
12. Hafta  Zımba ve fermajup çeşitleri ve deriye uygulama
13. Hafta  Temel deri tekniklerini kullanarak yapılan uygulamalar
14. Hafta  Temel deri tekniklerini kullanarak yapılan uygulamalar
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders Kitabı: • Gökçesu, Z. 2001. Temel Deri Teknikleri. Ya-pa yayınları, İstanbul. • West, G. 1998. Leatherwork a manual tecniques. The Crowood Press Limited, England. • Wilcox, D. 1971. Modern Leather Design. A Watson Guptill publication, Newyork. • Anonyomus. 2006. Leathercraft . Oregon State University. USA. Yardımcı Ders Kitapları: • Eronç, Y.P. 1984. Giyim Süsleme Teknikleri. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. • Atay, A. 1997. Bitkisel Örücülük. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. • Aker, M. ve Bostancıoğlu, H. 1970. Genel Teknoloji. Güneş matbaacılık. 456s. Ankara. • Seçkinöz, M., Alpaslan, S., Komşuoğlu, Ş., İmer, A., Etike, S. 1986. Süsleme Resmi ve Süsleme Sanatları Tarihi.Türk tarih kurumu basımevi, 267s., Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
137
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.