GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM II/STF 102
Dersin Adı: TEMEL TASARIM II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Bülent Salderay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bsalderay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bsalderay@gmail.com, bsalderay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
sanatsal düzenleme ögelerini teoride kullanabilme,
sanatsal düzenleme ögelerini uygulamada kullanabilme,
sanatsal düzenleme ilkelerini teoride kullanabilme,
sanatsal düzenleme ilkelerini uygulamada kullanabilme,
yaratıcı düşünce sergileme,
özgün tasarımlar yapabilmeli.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birinci dönemde gerçekleştirilen çalışmalar ile ilgili genel bir değerlendirme yapılması. İkinci dönemde yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirme.
2. Hafta   Renk, kontrast renkler, hue, saturasyon, monokrom, polikrom, ana ve ara renkler, komplementer renkler tanımlanır. Guaj boya ile renkli skala uygulama
3. Hafta  Renk çemberi uygulaması. Dördüncü hafta için ödev: Geometrik formlardan oluşan kompozisyon çalışması için karakalem eskizler hazırlanması.
4. Hafta  Hareket, denge, ritm, birlik, bütünlük, armoni göz önünde bulundurularak oluşturulacak kompozisyonun guaj boya ile uygulanması.
5. Hafta  dördüncü hafta çalışmasına devam.
6. Hafta   Renkli etüt çalışması.
7. Hafta  altıncı hafta çalışmasına devam.
8. Hafta  Natürmort monokrom ya polikrom çalışmalar.
9. Hafta  sekizinci hafta çalışmasına devam.
10. Hafta  Kağıt malzeme ile üç boyut araştırmalarının gerçekleştirilmesi.
11. Hafta  onuncu hafta çalışmasına devam.
12. Hafta  Denge ve hareket unsurları göz önünde bulundurularak farklı malzemeler ile üç boyutlu tasarım uygulamaları (Grup çalışması
13. Hafta   Onikinci hafta çalışmasına devam.  
14. Hafta  Bir konu başlığı altında ritm unsuru göz önünde bulundurularak farklı malzemeler ile yüzey üzerine ya da üç boyutlu tasarım uygulamaları (Grup çalışma
15. Hafta   Ondördüncü hafta çalışmasına devam.  
16. Hafta  Değerlendirme, Yıl Sonu Sınavı (Dönem içi yapılan tüm çalışmaların değerlendirilmesi).
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
    Bu ders için gerekli değildir.
 -- STAJ / UYGULAMA
    N/A
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
6
84
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X