GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SÜSLEME SANATI/ELS-214
Dersin Adı: TÜRK SÜSLEME SANATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~kozlem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozlem@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İslam Sanatı’nın temel özelliklerini ve sınırlarını anlayabilme.
İslam Sanatı’nın alt kollarını oluşturan sebepleri analiz edebilme.
Türkler’in Müslümanlık öncesi sanat anlayışlarının, Müslümanlık sonrası sanat etkinliklerine etkisini anlayabilme.
Türk İslam sanatında kullanılan motiflerin kökenlerini tetkik edebilme.
Türk İslam Sanatında soyut (sürrealist) çalışmanın nedenlerini fark edebilme.
Süsleme sanatlarından olan bitkisel motiflerin realizm-sürrealizm arasındaki yerini belirleyebilme.
İslam sanatında kullanılan geometrik motiflerin dayandığı fikri tabanı anlayabilme.
Türk süsleme sanatlarında kullanılan bezeme alanlarını bilebilme.
Türk tezyini anlayışında bezeme alanı ve motif arasındaki ilişkiyi çözebilme.
Tarihi süreçte motif ve sembollerin aldığı algı değişikliğini analiz edebilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İslam sanatının temel özellikleri
2. Hafta  İslam Sanatı içinde Türk Sanatı’nın yeri.
3. Hafta  Türkler’de Müslümanlık öncesi ve sonrası süsleme anlayışı.
4. Hafta  Türk İslam Sanatında motif çeşitleri.
5. Hafta  Türk İslam Sanatında Bitkisel motifler. Türk İslam Sanatında Geometrik Motifler.
6. Hafta  Türk İslam Süslemesinde Hat sanatı’nın yeri.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Türk İslam sanatında Figür.
9. Hafta  İslam Sanatında Semboller.
10. Hafta  Taş, tuğla bezemeler.
11. Hafta  Kâğıt üzeri bezeme alanları.
12. Hafta  Duvar bezemeleri olarak Kalemişleri.
13. Hafta  Cam, seramik bezemeler.
14. Hafta  Ahşap bezemeler.
15. Hafta  Final
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Selçuk Mülayim, Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler (Selçuklu Çağı), Ankara 1982. 2. İlhan özkeçeci-Şule Bilgiç Özkeçeci, Türk Sanatında Tezhip, İstanbul 2007. 3. İnci A. Birol-Çiçek Derman, Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, İstanbul 1991. 4. Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, Ankara 1992. 5. Hakkı Acun, Türk Kültüründe Taşlar, Ankara 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
2
1
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X