GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEKORASYON İLKELERİ/ELS-211
Dersin Adı: DEKORASYON İLKELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr.Melda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yaşam alanlarında iç mekan kavramı, iç mekan tasarımında kullanılan el sanatı ürünleri ve kullanım şekillerini inceler,
İç mekan tasarımlarında kullanılan materyalleri ve esin kaynaklarını inceler,
3Tasarım tekniklerini kullanarak ev dekorasyonunda kompozisyon,renk bilgilerini uygulama bilgi ve becerisini kazanır,
Materyal ve teknik geliştirmede uygulanan sistemleri inceler
Trendleri inceler ve tasarımlar hazırlar




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dekorasyonun tanımı, kapsamı, önemi ve özellikleri
2. Hafta  Tarih boyunca dekorasyon
3. Hafta  Mekan çeşitleri ve özellikleri
4. Hafta  Dekorasyon ilkeleri ve prensipler(denge, ritim, ilgi Merkezi )
5. Hafta  Dekorasyon ilkeleri ve prensipler (ölçü-oran, vurgu, armoni)
6. Hafta  Dekorasyonda renk ve renk planı oluşturma
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Dekorasyonda ışık
9. Hafta  Aydınlatma araçları
10. Hafta  Dekorasyonda döşeme malzemeleri
11. Hafta  Mobilya tarihi ve mobilyalar
12. Hafta  Dekorasyonda kullanılan aksesuarlar
13. Hafta  Bir mekanın yerleşme planı nasıl olmalı?
14. Hafta  Dersin genel değerlendirilmesi
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınsvı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kalınkara V.” İç dekorasyon” Yurdemi Ü.”Mefruşat Hazırlama” Dekorasyon Dergileri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X