GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II/ELS-304
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayar ortamında nakış desen sistemi işlemlerini kullanarak pul boncuk tutturma metodu ile tasarım yapar,
Bilgisayar ortamında nakış desen sistemi işlemlerini kullanarak kordon tutturma metodu ile tasarım yapar.
Bilgisayar ortamında nakış desen sistemi işlemlerini kullanarak dival işi metodu ile tasarım yapar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dosya işlemleri (tarayıcı kullanma, yeni desene başlama, yapılmış deseni açma/ kaydetme, vb.),
2. Hafta  Desen üzerinde pul boncuk metodunu uygulama
3. Hafta  Pul boncuk metodu ile ürün desen tasarımı yapma,
4. Hafta  Desen üzerinde parametre, oluştur, seçenekler vb. işlemlerini uygulama,
5. Hafta  Pul boncuk metodu ile ürün desen tasarımı yapma,
6. Hafta  Desen üzerinde kordon tutturma metodunu uygulama,
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kordon tutturma metodu ile ürün tasarımı yapma,
9. Hafta  Kordon tutturma metodu ile ürün desen tasarımı yapma,
10. Hafta  Desen üzerinde dival işi metodunu uygulama,
11. Hafta  Desen üzerinde parametre, oluştur ve seçenekler vb. işlemlerini uygulama,
12. Hafta  Dival işi metodu ile ürün desen tasarımı yapma,
13. Hafta  Dival işi metodu ile ürün desen tasarımı yapma,
14. Hafta  Dival işi metodu ile ürün desen tasarımı yapma
15. Hafta  Dival işi metodu ile ürün desen tasarımı yapma
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  EOS Nakış Desen Sistemi Program Kılavuzu Accurate Nakış Desen Sistemi Program Kılavuzu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X