GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EL SANATLARI TEMEL TEKNİKLERİ I/ELS-103
Dersin Adı: EL SANATLARI TEMEL TEKNİKLERİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr H.Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknikle ile ilgili temel terim ve kavramları açıklayabilme.
Kullanılan araç ve gereçleri açıklayabilme.
Desen ve kompozisyon hazırlamayı açıklayabilme.
Kumaşı işlemeye hazırlama aşamalarını uygulayabilme.
Deseni kumaşa sayarak ve çizerek geçirmeyi uygulayabilme
İğne tekniklerini uygulayabilme.
Ürün oluşturabilme.
Ütü tekniklerini kavrayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örücülük sanatının tarihçesi,ilgili terim ve kavramların bilgisi,örücülüğün sınıflandırılması
2. Hafta  Tığ örücülüğü;genel bilgiler ve yapım teknikleri(zincir,basit,çift,üçlü ilmek)
3. Hafta  Tığ örücülüğü(sarma,salkım,halka, Tunus ilmeği teknikleri)
4. Hafta  Tığ örücülüğü ile motif yapımı ve yüzey oluşturma
5. Hafta  Tığ örücülüğü ile piko çeşitleri
6. Hafta  Derinin tanımı,yapısı ve deri çeşitleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Temel deri teknikleri hakkında genel bilgi ve kullanılan araç-gereçler
9. Hafta  Deri kesim teknikleri
10. Hafta  Deri tıraşlama teknikleri
11. Hafta  Deri sertleştirme teknikleri
12. Hafta  Deri birleştirme teknikleri
13. Hafta  Yapma bebek çeşitleri Yapma bebekleri turizmdeki yeri ve önemi
14. Hafta  Tel bebek yapma teknikleri
15. Hafta  Bez bebek yapma teknikleri
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gökçesu,Z.(2001)Temel deri teknikleri,İstanbul:YA-PA Yayınları Bilgin N.Folklorik yapma bebekçilik Atay,A.(1987) Örücülük Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
1
16
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.