GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EL SANATLARINA GİRİŞ/ELS-101
Dersin Adı: EL SANATLARINA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda ÖZDEMİR; Doç. Dr. Fatma YETİM, Yrd. Doç. Dr. Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/omelda;www.gazi.edu.tr/fyetim,www.gazi.edu.tr/ortac,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr;fyetimi@gazi.edu.tr,ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
El sanatları ile ilgili terim ve kavramları açıklayabilme.
El sanatlarının tarihsel süreç içerisindeki oluşum ve gelişim evrelerini açıklayabilme.
Kullandıkları hammadelere göre el sanatlarının sınıflandırılmasınıı yapabilme.
El sanatlarının kullanım alanlarını ve ekonomiye katkısını ilişkilendirme
El sanatlarının eğitim kurumlarındaki gelişimi, Türkiyede el sanatları ile ilgili kurum ve kuruluşları açıklayabilme.
Ülkemizde el sanatları üretimi ve pazarlasını açıklayabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişlili önerilen başta dersler bulunmmaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  El sanatlarının tanımı, önemi ve amacı el sanatları ile ilgili kaynaklar (kitap, dergi vb.)
2. Hafta  El sanatlar ile ilgili terim ve kavramlar, bireye topluma ve ülke ekonomisine katkıları.
3. Hafta  Dönemlerine göre Türk el sanatlarının tarihi gelişimi.
4. Hafta  Ülkemizde el sanatlarınım geleneksel kurumlardaki gelişimi.
5. Hafta  Cumhuriyet sonrası el sanatlarının gelişimi.
6. Hafta  El sanatlarının sınıflandırılması, hammaddesine göre el sanatlarının sınıflandırılmas.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Hammadesi lif olan el sanatları
9. Hafta  Hammadesi ağaç olan el sanatları
10. Hafta  Hammadesi taş olan el sanatları
11. Hafta  Hammadesi toprakolan el sanatları, Hammadesi maden olan el sanatları
12. Hafta  Hammadesi deri ve hayvancılık atıkları olan el sanatları, Hammadesi ince dallar saplar ve ağaç şeritleri olan el sanatları.
13. Hafta  El sanatlarının eğitim kurumlarındaki gelişimi, Türkiyede el sanatları ile ilgili kurum ve kuruluşlar
14. Hafta  Ülkemizde el sanatlarının üretimi ve pazarlanması
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aktan, O. (1989). El sanatları: bir sanayi üretim biçiminin Anadoludaki tarihsel çerçevesi ve uygulama
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme, uygulama-araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
65
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.