GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGARLIK TARİHİ/STF-107
Dersin Adı: UYGARLIK TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Vildan ÇETİNTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/vildanc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uygarlık ve Kültür kavramlarını kavrayabilme,
Uygarlığın ögelerini tanımlayabilme,
Uygarlığın gerekliliklerini anlayabilme,
Uygarlığın evrimini kavrayabilme,
İlkçağ uygarlıklarını tanıyabilme,
Ortaçağ uygarlıklarını tanıyabilme,



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Uygarlık, Kültür Kavramları, aralarındaki farklar, Alan Terminolojisi
2. Hafta  Uygarlığın Gereklilikleri; Akıl, bilim ve metod yolu ile bilgi üretme, Teknoloji kullanma, Toplumsal örgütlenme, Kentleşme,
3. Hafta  Uygarlığın Ögeleri; Sosyo ekonomik yapı, Siyasal Yapı, Din,Düşünce ve Sanat ürünleri,
4. Hafta  İlkçağ, Batı Uygarlıkları Yunan Uygarlığı, Roma Uygarlığı,
5. Hafta  İlkçağ,Ön Asya ve Mısır Uygarlıkları,
6. Hafta   İlkçağ,Anadolu Uygarlıkları,
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Müze Gezisi,
9. Hafta  İlkçağda Asya Uygarlıkları,
10. Hafta  Uzakdoğu ve Amerika Kıta Uygarlıkları,
11. Hafta  Ortaçağda Avrupa Uygarlıkları,
12. Hafta  Ortaçağda Türk ve İslam Uygarlığı,
13. Hafta  İstanbulun Fethinin Etkileri ve Osmanlı Uygarlığı,
14. Hafta  Avrupa'da Rönesans ve reformun getirdikleri, Avrupa'da Sanayi Devrimi ve Sonrası,
15. Hafta  Uygarlıklararası Etkileşimler,
16. Hafta   Yarıyıl sonu Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Braudel,F. (Çev.Kılıçbay, M.A).1995.Uygarlıkların Grameri,İmge Kitabevi. Eyuboglu, İ.Z.1981. Anadolu Uygarlığı, Der Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  N/A
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X