GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-I/TÜR-101
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman Sema KILIÇASLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  semakilcaslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil ve anlatım yeteneğini geliştirebilme,
Ana dili konusunda bilgilenebilme ve bilinçlenebilme,
Kolay iletişim kurabilme,
İmlâ kuralları hakkında bilgi edinebilme,
Noktalama işaretleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinebilme,
Türkçenin ses özellikleri konularını kavrayabilme,
Ses bilgisi ve hece bilgisi hakkında bilgi sahibi olabilme,
Cümlede yapı bilgisi hakkında bilgi sahibi olabilme,
Anlatım bozuklukları hakkında bilgi sahibi olabilme,
Türkçenin gelişmesi ve tarihî devreleri, hakkında bilgi sahibi olabilme,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Hafta Dilin tanımı ve alt kolları,
2. Hafta   Hafta Dil-düşünce bağlantısı,
3. Hafta   Hafta Dil- kültür ilişkisi,
4. Hafta   Hafta Dilin kültür ve millet varlığı içindeki yeri,
5. Hafta   Hafta İmlâ kuralları,
6. Hafta   Hafta Noktalama işaretleri ve uygulamaları,
7. Hafta   Hafta Ara Sınav
8. Hafta   Hafta Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri,
9. Hafta   Hafta Türkçenin gelişmesi ve tarihî devreleri,
10. Hafta   Hafta Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları,
11. Hafta   Hafta Türkçenin ses özellikleri,
12. Hafta   Hafta Ses bilgisi ve hece bilgisi,
13. Hafta   Hafta Yapı bilgisi,
14. Hafta   Hafta Söz dizimi,
15. Hafta   Hafta Anlatım bozuklukları,
16. Hafta   Hafta Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yaman, Ertuğrul, Türk Dili ve Kompozisyon, Gazi Kitabevi Yay. Ankara,2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerek yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler; 1- Sanat ve tasarım bilgilerini el sanatları tasarımı alanında uygulayabilme.X
2
2- El sanatları alanında araştırma, geliştirme ve uygulamaya dayalı yorumlama ve değerlendirme becerisi.X
3
3-Tasarım sürecini planlayabilme.X
4
4-Tasarıma yönelik uygun malzeme seçebilme.X
5
5- El sanatları alanında tasarım uygulamaları için gerektiğinde teknolojileri, teknikleri, yenilikleri kullanma becerisi.X
6
6- El sanatları tasarımı ve üretimi alanında sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.X
7
7- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.X
8
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilme.X
9
9- Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme ve yorumlayabilme.X
10
10- El sanatları ile ilgili teknik, estetik ve yaratıcı bilgilerini ulusal ve uluslararası ölçekteki projelerde uygulayabilme.X
11
11- El sanatları tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme.X
12
12- El sanatlarına yönelik özgün ve yaratıcı uygulama becerilerini kazanma.X
13
13- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme.X
14
14.En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X