GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Koruyucu Aile ve Evlat Edinme Hizmetleri/SHB220
Dersin Adı: Koruyucu Aile ve Evlat Edinme Hizmetleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Koruyucu aile ve evlat edinme hizmetlerinin çocuk koruma politikalarında önemini bilir.
Yerleştirme öncesi çocuğun ve ailenin değerlendirilmesini, hazırlanmasını ve yerleştirme sonrasında profesyonel izlemi ve önemini bilir.
Farklı ülkelerde uygulanan modelleri gözden geçirebilecek ve yerleştirme öncesinde ne tür hatalar yapıldığını ve sonrasında ne tür sorunlara yol açtığ

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin işleyişi, konular ve değerlendirme konularının konuşulması ve derse giriş.
2. Hafta  Çocuk koruma politikaları ve çocuklara yönelik sosyal hizmetler.
3. Hafta  Korunmaya muhtaç çocuklar, koruma altına alınma nedenleri, aile özellikleri.
4. Hafta  Korunmaya muhtaç çocukların gelişimsel ihtiyaçları.
5. Hafta  Koruyucu aile, evlat edinme tanımları, yasal düzenlemeler.
6. Hafta  Koruyucu aile hizmetleri, farklı amaçlarla koruyucu aile yanına yerleştirme, koruyucu aile türleri.
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Koruyucu aile hizmetlerinde değerlendirme ve izlem süreci. Uygulamalar, sorunlar, ihtiyaçlar ve yerleştirmelerde hatalar.
9. Hafta  Evlat edinme hizmetleri tarihsel gelişim, yasal düzenlemeler.
10. Hafta  Evlat edinme hizmetlerinde yerleştirme öncesi değerlendirme, çocuğun hazırlanması.
11. Hafta  Evlat edinme hizmetlerinde yerleştirme, değerlendirme ve izlem süreci. Ailelerle çalışma.
12. Hafta  Evlat edinme hizmetlerinde yerleştirme sonrası izlem, ailelerle çalışma, örnek vakalar.
13. Hafta  Koruyucu aile ve evlat edinme hizmetlerinde yerleştirme öncesi aile eğitimleri.
14. Hafta  Çocuğa evlat edinildiğinin açıklanması, evlat edinme hizmetlerinde örnek vakalar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)