GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Adli Sosyal Hizmet/SHB214
Dersin Adı: Adli Sosyal Hizmet
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk adalet sisteminin örgütlenmesi, işleyişi ve özelliklerini tanıma, her yaş ve cinsiyetteki suçlularla önleyici ve ıslah edici amaçlara yönelik sos
Adli popülasyon ile ilgili sosyal hizmet etik ilke ve değerlerini tanımlar.
Adli sosyal hizmetin çeşitli rollerini, işlevlerini ve uygulamalarını tanımlar.
Suç ve ceza konusunu tanımlar.
Adli sosyal hizmetin interdisipliner doğasını açıklar.
Mağdurla ve suçlu ile çalışan sosyal çalışmacının/sosyal hizmet uzmanının rolünü değerlendirir.
Ceza adalet sistemi alanlarını ve kovuşturma adımlarını anımsar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Adli sosyal hizmetin tanımı, kapsamı ve temel özellikleri
2. Hafta  Kriminoloji bilim dalı / suçbilim,
3. Hafta  Türk adalet sisteminin kuruluş ve işleyiş özellikleri
4. Hafta  Suçun önlenmesi ve suçluların ıslahı ile ilgili sosyal hizmet müdahaleleri.
5. Hafta  Polis teşkilatı bünyesinde sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
6. Hafta  Çocuk mahkemeleri ve sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Suça yönelmiş çocukların ıslahı ve sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
9. Hafta  Yetişkin suçluların ıslahı ve sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
10. Hafta  Denetimli serbestlik (probasyon / probation) hizmetleri ve sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
11. Hafta  Adli tıp ve sosyal hizmet.
12. Hafta  Mağdurlara yönelik sosyal hizmet programları ve müdahaleleri
13. Hafta  Aile mahkemeleri ve sosyal hizmet uzmanının rol ve görevleri
14. Hafta  Dersin Genel Değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)