GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bireyi Tanıma Teknikleri/SHB212
Dersin Adı: Bireyi Tanıma Teknikleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bireyle sosyal hizmet ile ilgili kuram, yaklaşım ve modeller hakkında bilgi edinir.
Bireyle sosyal hizmet ile ilgili kuram, yaklaşım ve modellerin temel varsayımlarını, sınırlılıklarını ve uygulanabilirliğini tartışır.
Bireyle sosyal hizmet ile ilgili kuram, yaklaşım ve modeller arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tartışır.
Bireyle sosyal hizmet ile ilgili kuram, yaklaşım ve modelleri sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirir.
Bireylerin karşılaştığı sorunlar ve gereksinimleri hakkında bilgi edinir.
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama bilgi ve becerisini kazanır.
Bireylerle sosyal hizmette yardım ilişkisi kurma, yardım sürecine onları dahil etme ve destekleyici bir yaklaşımla sürdürme bilgi ve becerilerini öğre
Bireylerin karşılaştığı sorunları, gereksinimleri ve güçlü yönlerini çok yönlü analiz etme ve değerlendirme bilgisi ve becerisini kazanır.
Bireylerin sorunlarını çözmek ve gereksinimlerini karşılamak için planlama bilgisini edinir.
Bireylerin sorunlarını çözmek ve gereksinimlerini karşılamak için planı uygulama ve yenilikçi çözümler geliştirme bilgisini kazanır. Bireyle sosyal hi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bireyle sosyal hizmet tarihçesi ve kapsamı
2. Hafta  Bireyle sosyal hizmet kuramları ve yaklaşımları I
3. Hafta  Bireyle sosyal hizmet kuramları ve yaklaşımları II
4. Hafta  Bireyle sosyal hizmet kuramları ve yaklaşımları III
5. Hafta  Bireyle sosyal hizmet kuramları ve yaklaşımları IV
6. Hafta  Bireyle sosyal hizmet kuramları ve yaklaşımları V
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Bireyle sosyal hizmet müdahalesinde yararlanılan araçlar
9. Hafta  Bireyle tanışma
10. Hafta  Bireyi ve sorunu inceleme ve değerlendirme
11. Hafta  Sorunun çözümüne ilişkin plan yapma
12. Hafta  Bireyle sosyal hizmet müdahalesi ve sorun çözme süreci
13. Hafta  Bireyle sosyal hizmet müdahalesini değerlendirme
14. Hafta  Bireyle sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)