GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet/SHB219
Dersin Adı: İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İnsan hakları kavramının, niteliğinin ve tarihi gelişiminin bilinmesini sağlar.
Ulusal ve uluslararası insan hakları bildirgelerinin öğrenilmesini sağlar.
Demokrasi ve sosyal adaletin ilişkilendirilmesini sağlar.
İnsan haklarına saygıyı ve çok kültürlülük kavramlarının tanınmasına yardımcı olur.
İnsanın doğuştan sahip olduğu haklara karşı saygılı olmayı pekiştirir.
İnsan haklarının ve demokrasinin gelişmesinde sosyal hizmet rolünün açıklanmasını sağlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İnsan hakları felsefi temelleri: Aydınlanma düşüncesi ve insan hakları.
2. Hafta  İnsan hakları nedir?, İnsan hakları ilkeleri nelerdir? Yükümlülükler, kurallar nasıl isler? Kuralları ve sınırlamaları kimler koyar? Kimler izler?
3. Hafta  Birleşmiş Milletler Sistemi ve Temel belgeler ? İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, ?Medeni ve siyasal Haklar Uluslararası sözleşmesi. ? Ekonomik, sosy
4. Hafta  Tüm Göçmen İşçilerin ve Aile Fertlerinin Haklarının Korunmasına Dair Uluslararası Sözleşme. ? Herkesin Zorla Kaybedilmeye Karşı Korunmasına Dair Ulusl
5. Hafta  Temel Belgeler II. İşkence ve Diğer Zalimce, İnsanlık Dışı veya Onur Kırıcı Muamele veya Cezalandırmanın Önlenmesi Sözleşmesi.
6. Hafta  Ayrımcılık yasağı ve ayrımcılıkla mücadelede sosyal hizmetin rolü.
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  İnsan hakları ve sosyal hizmetler.
9. Hafta  Sosyal hizmette insan hakları yaklaşımının tarihsel olarak ortaya çıkışı.
10. Hafta  İnsan hakları, sosyal haklar.
11. Hafta  Türkiye’den ve dünyadan örnek uygulamalar.
12. Hafta  Türkiye’de ve dünyada insan hakları kavramı tartışmaları.
13. Hafta  İnsan hakları ve sosyal hizmet ilişkisinin değerlendirilmesi
14. Hafta  İnsan hakları ve sosyal hizmet ilişkisinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. İsmail AKGÜL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ismail.akgul@gazi.edu.tr)