GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Birey ve Ailelerle Sosyal Hizmet/SHB210
Dersin Adı: Birey ve Ailelerle Sosyal Hizmet
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde değerlendirme bilgi ve becerisi kazanır.
Birey ve aileye yönelik sosyal hizmet müdahalesi planı yapar.
Birey ve aileye yönelik sosyal hizmet müdahalesi planını uygulama bilgisi kazanır.
Birey ve aileye yönelik sosyal hizmet müdahalesi sürecinde diğer disiplinerle ekip çalışması bilgi ve becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyal hizmet mesleği ve sosyal hizmetin mesleki müdahalesinin tanımı, kapsamı ve önemi
2. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde sosyal hizmetin benimsediği mesleki ilke ve değerler ve meslek etiği.
3. Hafta  Sosyal hizmetin müdahalesinin birey ve ailelerin hangi sorun ve ihtiyaçlara yönelik olarak, hangi sosyal hizmet alanlarında yürütüldüğü.
4. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde hizmet sistemi ve müracaatçı sistemi arasındaki ilişki, ekip çalışmasının önemi.
5. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinin diğer mesleki müdahaleler arasındaki yeri.
6. Hafta  Birey ve ailelerin ihtiyaç ve sorunlarına yönelik sosyal hizmet müdahalesinin yöntem ve teknikleri.
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde planlı değişim sürecinin aşamaları (Müracaatçı ile karşılaşma ve çalışmayı başlatma).
9. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde planlı değişim sürecinin aşamaları (İhtiyaç ve soruna yönelik psiko-sosyal inceleme ve değerlend
10. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde planlı değişim sürecinin aşamaları (Müracaatçı sistemini Müdahale Planı Hazırlama).
11. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde planlı değişim sürecinin aşamaları (Uygulama Süreci).
12. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde planlı değişim sürecinin aşamaları (Uygulamayı Değerlendirme, Sonlandırma, İzleme).
13. Hafta  Birey ve ailelere yönelik sosyal hizmet müdahalesinde kullanılacak yaklaşımların nasıl seçilebileceği.
14. Hafta  Birey ve ailelerle çalışmada vaka yönetimi yaklaşımının kullanılması ve vaka örnekleri, dersin değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.X
2
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.X
3
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.X
4
İletişim becerilerini öğrenir.X
5
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.X
6
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.X
7
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.X
8
Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.X
9
Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.X
10
İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.X
11
Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.X
12
Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.X
13
Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.X
14
Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir.X
15
Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.X
16
Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.X
17
Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.X
18
Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.X
19
Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.X
20
Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)