GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ŞİDDETLE MÜCADELEDE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMLARI/HEM 318
Dersin Adı: ŞİDDETLE MÜCADELEDE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Şiddet kavramını tanımlar
Şiddet türlerini ve şiddet oluşumunu etkileyen faktörleri kavrar
Çocuğa yönelik şiddetle mücadelede hemşirelik yaklaşımını kavrar
Kadına yönelik şiddetle mücadelede hemşirelik yaklaşımını kavrar
Yaşlıya yönelik şiddetle mücadelede hemşirelik yaklaşımını kavrar
İncinebilir gruplarda şiddetle mücadelede hemşirelik yaklaşımını kavrar
Mobbingi tanımlar ve yorumlar
Sağlık sisteminde şiddeti kavrar ve uygun hemşirelik yaklaşımlarını bilir
Şiddete yönelik ulusal ve uluslararası düzenlemeleri çözüm önerileri kapsamında yorumlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Şiddetin tanımı ve şiddet istatistikleri ve şiddet türleri
2. Hafta  Şiddet oluşumunu etkileyen faktörler
3. Hafta  Çocuğa yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları
4. Hafta  Kadına yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları
5. Hafta  Yaşlıya yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları
6. Hafta  İncinebilir gruplara yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları- Engelli Bireyler
7. Hafta  İncinebilir gruplara yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları- Mülteci/Sığınmacı Bireyler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İncinebilir gruplara yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları- Ruh Sağlığı Bozuk Bireyler
10. Hafta  İncinebilir gruplara yönelik şiddet ve hemşirelik yaklaşımları- LGBTİ Bireyler
11. Hafta  İşyerinde Duygusal Taciz (Mobbing)
12. Hafta  Sağlık Sisteminde Şiddet ve Hemşirelik Yaklaşımları
13. Hafta  Şiddete Yönelik Ulusal ve Uluslararası Düzenlemeler ve Çözüm Önerileri
14. Hafta  Örnek Vaka Tartışması
15. Hafta  Örnek Vaka Tartışması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.X
2
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.X
3
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.X
4
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.X
5
Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.X
6
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.X
7
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
8
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.
9
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.X
10
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ayten Şentürk Erenel , Doç. Dr. Şengül Yaman Sözbir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/aytense , https://abs.gazi.edu.tr/yamans)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aytense@gazi.edu.tr , yamans@gazi.edu.tr)