GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ/HEM 401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- TEMEL DERS KİTABI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ruh sağlığı ve bozuklukları ile ilgili temel kavramları ve teorileri öğrenmesi,
Ruh sağlığını olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanım Koruma, tedavi etme, rehabilitasyon sürecinde ve tedavinin hasta, aile üzerindeki etkilerini izlemede sorumluluk alabilmesi ve hemşirelik sürecini uyg Çağlar boyu ve bugün değişik toplumlarda ruh sağlığına verilen önemi anlaması, Ülke koşullarındaki mevcut ve olası ruh sağlığı sorunlarını öğrenmesi Türkiye’de koruyucu ruh sağlığı hizmetlerini tanıması, amaçlarını bilmesi, bu hemşirelik alanının ülke sağlık sorunları içerisindeki yerini, katkısını Ruh sağılığının koruyucu, iyileştirici, geliştirici yöntem ve becerilerini değişik durumlara uygulayabilmesi Ruh sağlığı bozulmuş birey ve aileye müdahalede bütüncül yaklaşım uygulayabilmesi, Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine özgü temel ilke ve uygul Birey-Aile-Toplum bütünlüğünü kavraması, sağlık sorunlarını saptayabilmesi ve uygun hemşirelik girişimlerine karar verebilmesi, Farklı ruh sağlığı hastalıklarında multidisipliner yaklaşım içinde bireye özgü bakım vermesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde ekiple işbir Hastaya ve aileye yönelik etkili danışmanlık becerisi kazanması, Hasta ve aileye öz bakımı ve evde bakımı öğretmesi, Öğrenim yaşamı boyunca almış olduğu mesleki bilgi ve becerisini Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine entegre edebilmesi, bunun sağlık sistemine e |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(Doç Dr Nermin GÜRHAN) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(www.gazi.edu.tr ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(ngurhan@gazi.edu.tr) |