GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ/HEM 201
Dersin Adı: İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 14
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İç Hastalıkları ile ilgili kavram, ilke ve kuralları bilebilme
İç Hastalıkları ve hemşirelik bakımı ile ilgili teori ve uygulamayı sentez edebilme
Derste kazandığı teorik bilgilerle diğer derslerde kazanmış olduğu bilgileri sentez edebilme
Bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görerek bakım sağlayabilme
Uygulamalarda hasta, aile ve ekiple işbirliği kurabilme
Bireyin öz bakımını geliştirebilme
Bireyin fiziksel, psikososyal sağlığını koruma ve geliştirebilme
İç hastalıklarında hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerisini etkili bir şeklide kullanabilme
Uygulamalarda eleştirel düşünme sürecini kullanabilme
Hemşirelik uygulamalarında kanıta/araştırmaya dayalı karar alabilme ve planlama yapabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders teorik ve klinik uygulama şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İç hastalıkları sorunu olan bireyin bakımında hemşirelik sürecinin kullanımı, sık karşılaşılan hastane enfeksiyonları ve önlenmesinde hemşirenin rol
2. Hafta  Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşımı, Asit-Baz Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşımı, Şok Tipleri ve Hemş
3. Hafta  Alerjik Hastalıklarda Hemşirelik Yaklaşımı, Solunum Sistemi Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
4. Hafta  Kan Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
5. Hafta  Onkoloji Hemşireliği
6. Hafta  Kalp Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
7. Hafta  Böbrek Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Endokrin Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
10. Hafta  Sindirim Sistemi Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
11. Hafta  Sinir Sistemi Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
12. Hafta  Sinir Sistemi Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
13. Hafta  Eklem Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
14. Hafta  Deri Hastalıklarında Hemşirelik Yaklaşımı
15. Hafta  Yaşlılarda Sık Görülen Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
25
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
8
112
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
350
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
14
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.X
2
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.X
3
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.X
4
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.X
5
Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.X
6
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.X
7
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
8
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.X
9
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.X
10
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Ülkü POLAT , Doç.Dr.Sevinç KUTLUTÜRKAN.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ugorgulu , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/skutlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( ugorgulu@gazi.edu.tr , skutlu@gazi.edu.tr.)