GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ/HEM 302
Dersin Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 14
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1.Dünya’da ve Türkiye’de çocukların durumunu bilir.
2.Sağlam çocuk izlemini bilir.
3.Yaş dönemlerine göre çocuğun büyüme gelişme özellikleri ve sağlık sorunlarını bilme, yaş dönemine uygun hemşirelik yaklaşımında bulunur. .
4.Çocukta sık görülen kaza ve zehirlenmeleri bilir. 5.Pediatrik ilaç dozları hesaplama ve uygulamayı bilir.
6.Sıvı elektrolit dengesinin önemini bilir ve sıvı elektrolit dengesizliği gelişmemesi için gerekli hemşirelik girişiminde bulunur.
7.Çocuk istismarını bilir. 8.Çocuk beslenmesinin önemini bilir.
9.Çocuk ve ailesini bir bütün olarak ele alır. 10.Sistemlere göre çocuk hastalıklarını bilir ve uygun hemşirelik bakımı yapar.
11.Çocukta kronik hastalıkları bilme, çocuk ve ailesine sağlık eğitimi yapar
12.Kriz durumlarını bilme, bu dönemlerde aile ve çocuğa baş etmede destek olur.
13.Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde disiplinler arası yaklaşım ve ekip işbirliğinin önemini anlayabilir. 14.Diğer konu alanlarını Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ile birleştirerek bütünlük sağlayabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Örgün
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  - Derse giriş, dersin tanıtılması - Türkiye’de ve Dünya’da Çocuk Sağlığı Sorunları
2. Hafta  - Yüksek Riskli Çocuk ve Ailesi - Yaş Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme Özellikleri
3. Hafta  - Sağlam Çocukların İzlenmesi, Aşılar, Taramalar - Hastaneye Yatan Çocuk ve Ailesi,
4. Hafta  - Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici Hastalık Kavramları - Çocuğa Özel Veri Toplama Yöntemleri
5. Hafta  - Pediatride Sıvı ve Elektrolit Dengesi - Pediatride İlaç Uygulamaları
6. Hafta  ARA SINAV - Çocuklarda Enfeksiyon Hastalıkları
7. Hafta  - Beslenme Bozukluğu Olan Çocuk - Yenidoğan
8. Hafta  - Konjenital Defektli Yenidoğan - Çocuklarda Sık Görülen Kazalar ve Zehirlenmeler
9. Hafta  - Çocuklarda Sık Görülen Ruhsal Sorunlar - Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk
10. Hafta  - Genito-Üriner Sistem Sorunu Olan Çocuk - Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk
11. Hafta  - Kollojen Doku Hastalığı Olan Çocuk - Onkolojik Sorunu Olan Çocuk
12. Hafta  - Kan Hastalığı Olan Çocuk - Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk
13. Hafta  - Kas İskelet Sorunu Olan Çocuk - Genetik Sorunu Olan Çocuk
14. Hafta   Deri Hastalığı Olan Çocuk - Pediatri Hemşireliğinin Standartları, Rolleri
15. Hafta  - Pediatri Hemşireliğinde Etik ve Yasal Sorunlar -Seminer sunumları
16. Hafta  FİNAL
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
4
60
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
8
120
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
9
1
9
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
4
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
341
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
13.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
14
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.X
2
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.X
3
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.X
4
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.X
5
Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.X
6
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.X
7
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
8
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.X
9
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.X
10
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ebru Kılıçarslan Törüner Doç. Dr. Naime Altay )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ebrutoruner , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/naimealtay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (naimealtay@gazi.edu.tr , ebrutoruner@gazi.edu.tr)