GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM/HEM 304
Dersin Adı: HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Temel eğitim/öğretim ilke ve yöntemlerini tanımlar
Temel eğitim/öğretim ilke ve kuramların hemşirelik eğitimi ile ilişkisini kurar
Sağlıklı eğitimi/hasta eğitimi/hizmet içi eğitim için temel eğitim/öğretim ilke ve kuramların önemini kavrar.
Eğitim sürecinde eğitim teknolojisinin önemini/yararını açıklar
Değişik hedef gruplar için uygun öğretim tekniklerini seçer.
Değişik hedef gruplar için eğitim materyali geliştirir
Geliştirilen eğitim materyallerini uygunluk açısından analiz eder
Birey, hasta ve grupların sağlık bakımlarını sağlayabilmek için etkili eğitim ortamı geliştirir
Birey, hasta ve grupların sağlık bakımlarını sağlayabilmek için öğrendiği teknikleri uygular

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Denetim Odağı, Hemşirelik Eğitiminde Mentorluk
2. Hafta  Öğrenme, öğrenme ile ilgili tanımlar, öğrenmenin temel özellikleri
3. Hafta  Öğretim ilkeleri, öğrenme sürecinin özellikleri
4. Hafta  Öğrenme yöntemleri
5. Hafta  Öğretim araç ve gereçleri, eğitim materyali hazırlama ve değerlendirme
6. Hafta  Eğitim /öğretim süreci, hedeflerin oluşturulması, etkili konuşma
7. Hafta  ARA SINAVI
8. Hafta  Ders hazırlama, sunum ve derse giriş aktiviteleri
9. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Değişik Hedef Gruplarda Öğrenme Temel hemşirelik eğitimi (Probleme dayalı eğitim, modüler eğitim)
10. Hafta  Ülkemizde ve dünyada örgün ve yaygın hemşirelik eğitimi
11. Hafta  Klasik Eğitim, Entegre Eğitim, Modüler Eğitim, Probleme Dayalı Eğitim, Web Destekli Uzaktan Eğitim
12. Hafta  Klinik öğretim, klinik öğretimde etik ilkeler
13. Hafta  Sağlık eğitimi ve sağlık inanç modeli, hasta eğitimi Mesleki gelişim (Hizmet içi eğitim, alıştırma eğitimi, sürekli eğitim) Ülkemizde ve dünyada örgün ve yaygın hemşirelik eğitimi
14. Hafta  Mesleki gelişim (Hizmet içi eğitim, alıştırma eğitimi, sürekli eğitim)
15. Hafta  Eğitimde değerlendirme; Poster/afiş sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.X
2
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.X
3
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.X
4
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.X
5
Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.X
6
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.X
7
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
8
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.X
9
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.X
10
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Hülya BULUT , Doç. Dr. Sevil GÜLER DEMİR , Arş. Gör. Dr. Zühal ERDOĞAN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bhulya , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sevil.guler , https://websitem.gazi.edu.tr/site/zuhalerdogan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bhulya@gazi.edu.tr , sevil.guler@gazi.edu.tr , zuhalerdogan@gazi.edu.tr)