GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNORGANİK ESERLER KİMYASI/KOB 234
Dersin Adı: İNORGANİK ESERLER KİMYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ali Akın AKYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliakyol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliakyol@gazi.edu.tr, kob.dersler@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnorganik eserlerin kimyasal yapısı ve bozulmaları hakkında pekişen teorik bilgileri pratiğe dönüştürerek, öğrencilere inorganik malzemelerin kimyasal








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Madde ve maddenin sınıflandırılması
2. Hafta  İnorganik maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
3. Hafta  İnorganik maddelerde kimyasal değişim ve dönüşümler I
4. Hafta  İnorganik maddelerde kimyasal değişim ve dönüşümler II
5. Hafta  Tuzların kimyasal yapısı ve tuzlanmanın inorganik eserlere etkisi
6. Hafta  Atmosferik kirlilik ve kirleticilerin inorganik eserlere etkisi
7. Hafta  Taş/Kayaçların kimyasal yapısı
8. Hafta  Toprak, sediman ve killerin kimyasal yapısı
9. Hafta  Harç ve sıvaların kimyasal yapısı
10. Hafta  Seramiklerin kimyasal yapısı
11. Hafta  Camların kimyasal yapısı
12. Hafta  Astar, sır ve emayenin kimyasal yapısı
13. Hafta  İnorganik eserlerin korunmasına yönelik kullanılan temel kimyasal maddeler
14. Hafta  İnorganik malzemelerin tanımlanması ve bozulmalarının belirlenmesinde başvurulan temel analiz ve yöntemler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Artifacts An Introduction to Early Materials and Technology, 1964, Henry Hodges, London. - Conservation UnitScience for Conservators, Conservation Science Teaching Series, An Introduction to Materials, 1996, Jonathan Ashley-Smith (Ed), Routledge, London. - Stone An Introduction, 1996, Asher Shadmon, Intermediate Technology and Publication, London. - Arkeolojik Mimaride Taş, 2004, Orhan Bingöl, Homer Kitabevi, İstanbul. - Lime and Lime Mortars, 1998, Ad Cowper, Donhead-BRE Publications, London. - The Science and Archaeology of Materials An Investigation of Inorganic Materials, 2000, Julian Henderson, Routledge, London. - Elements of the Nature and Properties of Soils, 2004, Nyle C. Brady, Ray R. Weil, Pearson Prentice Hall, NewYork. - Anatolia Cradle of Casting-Anadolu Dökümün Beşiği, 2004, Ünsal Yalçın, Döktaş, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X