GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORGANİK ESERLER KİMYASI/KOB 233
Dersin Adı: ORGANİK ESERLER KİMYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ali Akın AKYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliakyol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliakyol@gazi.edu.tr, kob.dersler@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Organik eserlerin yapısı hakkında pekişen teorik bilgileri pratiğe dönüştürerek, öğrencilere organik malzemelerin özellikleri, bozulmaları ve onarım y








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Organik maddeler ve genel özellikleri
2. Hafta  Arkeolojik kazılarda ele geçen organik eserlerin genel özellikleri
3. Hafta  Organik malzemelerde görülen genel bozulma türleri, nedenleri ve kimyasal yapıları
4. Hafta  Müzelerde sergilenen organik eserlerde görülen genel bozulma türleri, nedenleri ve kimyasal yapıları
5. Hafta  Organik eserlerde ortam şartlarının eserlere etkisi
6. Hafta  Ahşap ve selülozik malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
7. Hafta  Tekstil malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
8. Hafta  Deri malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
9. Hafta  Kağıt malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
10. Hafta  İskelet ve fildişi dokuların bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
11. Hafta  Reçine ve yapıştırıcı malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
12. Hafta  Boya ve pigment malzemelerin bozulma nedenleri ve kimyasal yapıları
13. Hafta  Organik eserlerin korunmasına yönelik kullanılan temel kimyasallar
14. Hafta  Organik malzemelerin tanımlanması ve bozulmalarının tesbitinde kullanılan temel analiz ve yöntemler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  The Elements of Archaeological Conservation, 2002, J.M. Cronyn, Routledge, New York The Conservation of Featherwork, 1989, Arbeitsgruppe, Leathercraft and Related objects, International Leather and Parchment Symposium, 8-19 May 1989, ICOM Arkeolojik Kazılarda Deri ve Tekstil Buluntuların Konservasyonu, 2002, L. Özen, K. Spirydowicz, Kazı Notları Sayı 17, Japon Anadolu Arkeolojisi Enstitüsü Archaeological Bone Antler and Ivory, 1984, K. Starling, D. Watkinson (Ed), UKCI, London. A Conservation Manual for the Field Archaeologist, 1988, C. Sease, USA Arkeolojik Kazılarda Ahşap ve Bitkisel Malzemelerin Konservasyonu, 2002, K. Spirydowicz, Kazı Notları Sayı 15, Japon Anadolu Arkeolojisi Enstitüsü Islamic Paper, 2001, Helen Loveday, Archetype Publications, London Arkeolojik Kazılarda Kemik, Fildişi ve Boynuz Objelerin Konservasyonu, 2002, K. Spirydowicz, L. Özen, Kazı Notları Sayı 16, Japon Anadolu Arkeolojisi Enstitüsü Natural Ageing of Leather in Libraries, 1991, B.M. Haines, ̶
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X