GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESTORASYON MALZEMELERİ/KOB 240
Dersin Adı: RESTORASYON MALZEMELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yaşar Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koruma ve onarımda kullanılan sarf malzemeleri türleri niteliklerine göre tanımlar
Koruma ve onarımda kullanılan temel alet ve aygıtları kullanım niteliklerine göre tanımlar
Koruma onarım çalışma alanı niteliklerine göre malzeme seçimini organize edebilir
Koruma onarım yapılacak malzeme niteliklerine göre malzeme seçimini organize edebilir
El aletleri ve kullanılan temel aygıtların güvenlik sorunlarını sıralar
Tekli çalışmadan proje çalışmasına değin etkin biçimde malzeme organizasyonu gerçekleştirebilir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çalışma malzemelerinin organizasyonu, önemi ve gerekliliği
2. Hafta  Taşınabilir kültür varlıklarını koruma ve onarımında kullanılan başlıca malzemeler
3. Hafta  Taşınabilir Kültür varlıklarını koruma ve onarımda kullanılan başlıca aletler ve aygıtlar
4. Hafta  Kazı ve ören yerlerinde çalışma alanlarının hazırlanması ve çalışma güvenliği
5. Hafta  Laboratuar kullanımı ve temel kriterler
6. Hafta  Alanda çalışma ve temel kriterler
7. Hafta  Kimyasal malzemelerin kullanımı ve çalışma güvenliği
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  El aletleri ve kullanılan aygıtlar ve çalışma güvenliği
10. Hafta  Çalışma alanlarına göre malzeme organizasyonu ve önemi
11. Hafta  Kazı ve ören yerlerinde gerçekleştirilecek çalışma türlerine göre malzeme organizasyonu
12. Hafta  Müze ve laboratuar ortamında çalışma malzemelerinin organizasyonu
13. Hafta  Proje çalışmaları ve malzeme organizasyonu
14. Hafta  Çalışma malzemelerinin bakım ve korunması
15. Hafta  Serbest çalışma: kazı ve ören yerlerinde yapılacak bir çalışma örneğinde malzeme organizasyonu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X