GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL SÜSLEME VE EL SANATLARI/KOB 238
Dersin Adı: GELENEKSEL SÜSLEME VE EL SANATLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Bekir Eskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk süsleme sanatlarının tarihsel gelişimini açıklayabilme.
Her dönemin sanat dallarının teknik ve estetik özellikleri ile birbirleriyle olan etkilerini açıklayabilme.
Günümüze ulaşan kültürel mirasımıza sahip çıkma bilincini kazanabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Süsleme Sanatları Konusunda Genel Bilgi
2. Hafta   İslamiyet Öncesi Türk Süsleme Sanatları ( Hun, Göktürk ve Uygurlar’ da )
3. Hafta  İslamiyet Sonrası Türk Süsleme Sanatları ve Bu Sanatları Besleyen Kaynaklar
4. Hafta   Anadolu Türk Sanatlarını Besleyen Kaynaklar ve Sanat Etkileşimleri
5. Hafta   Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemlerinde Mimariye Bağlı Olan Süslemeler
6. Hafta  Osmanlı Döneminde Mimariye Bağlı Olan Süslemeler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Anadolu Selçukluları ve Beylikler Dönemlerinde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
9. Hafta   Osmanlı Döneminde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
10. Hafta  Türk Süsleme Sanatının Ana İlkeleri ve Özellikleri
11. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Geometrik, Bitkisel )
12. Hafta   Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Figürlü ve Yazılı Bezeme)
13. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Bezeme)
14. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları (Nesneli Bezemeler ve Manzara resimleri)
15. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları (Nesneli Bezemeler ve Manzara resimleri)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   -Arseven, C. E., (1973), Türk Sanatı, Cem Kitabevi, İstanbul -Aslanapa, O., (1984), Türk Sanatı ), Remzi Kitabevi, İstanbul -Diyarbekirli, N., (1972), Hun Sanatı , Milli Eğitim Bakanlığı, Kültür Yayınları, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Alan Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X