GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİZANS SANATI 2/SBA 216
Dersin Adı: BİZANS SANATI 2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  YRD. DOÇ. DR. SEVAY ATILGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atilgans
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilgans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İlk veya Erken Bizans Devri Sanatı ve Yapıları hakkında bilgi edinilir.
Orta Bizans Devri Sanatı ve yapıları hakkında bilgi edinilir.
Son veya Geç Bizans Devri Sanatı ve yapıları hakkında bilgi edinilir.
4-6. Yüzyılda İstanbul Şehrinin topografyası, surlar, meydanlar, anıtlar ve sivil yapıları hakkında bilgi edinilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bizans sanatına yönelik terminoloji bilgisi
2. Hafta  Bizans sanatının dönemleri
3. Hafta  İlk veya Erken Bizans devri
4. Hafta  İlk veya Erken Bizans devri merkezi planlı yapılar
5. Hafta  Bizans sanatında İkonoklazma dönemi ve etkileri
6. Hafta  İlk veya Erken Bizans devri kubbeli yapılar
7. Hafta  Orta Bizans devri sanatı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İstanbul’un Latinler tarafından işgal edilmesi (1204-1261)
10. Hafta  Son veya geç Bizans devri
11. Hafta  Bizans sanatı açısından Kariye Camii-Kilisesi önemi
12. Hafta  4-6. Yüzyılda İstanbul şehrinin topografyası, surlar, meydanlar, anıtlar ve sivil yapılar
13. Hafta  4-6. Yüzyılda İstanbul şehrinin topografyası, surlar, meydanlar, anıtlar ve sivil yapılar
14. Hafta  4-6. Yüzyılda İstanbul şehrinin topografyası, surlar, meydanlar, anıtlar ve sivil yapılar
15. Hafta  Bizans sanatının çevre kültürlerle etkileşimi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ostrogorsky, G., Bizans Devleti Tarihi (Çev. F. Işıltan), Ankara 1981. Kazhdan, Alexander P. v.d., Oxford Dictionary of Byzantium, 3 cilt.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X