GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BOYA VE PİGMENT KİMYASI/KOB 335
Dersin Adı: BOYA VE PİGMENT KİMYASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ali Akın AKYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliakyol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliakyol@gazi.edu.tr, kob.dersler@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Boya ve pigmentlerin tarihçesi, kullanımı, elde edilişi, geleneksel uygulamaları, belgelenmesi ve tanımlanmasına yönelik arkeometrik yöntemleri bilir








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eski Çağlarda Boya ve Pigment
2. Hafta  Geleneksel Boya ve Pigmentler
3. Hafta  Boya ve Pigment Kimyasına Giriş
4. Hafta  Boya ve Pigmentlerin Uygulama Teknikleri
5. Hafta  Organik Pigmentler
6. Hafta  İnorganik Pigmentler
7. Hafta  Duvar Resimlerinde Kullanılan Boya ve Pigmentler
8. Hafta  Seramiklerde Kullanılan Boya ve Pigmentler
9. Hafta  Camlarda Kullanılan Boya ve Pigmentler
10. Hafta  El Yazmalarında Kullanılan Mürekkep, Boya ve Pigmentler
11. Hafta  Tekstillerde Kullanılan Boya ve Pigmentler
12. Hafta  Ortaçağ ve Yakın Çağda Ressamlarının Resimlerinde Kullandığı Teknikler I
13. Hafta  Ortaçağ ve Yakın Çağda Ressamlarının Resimlerinde Kullandığı Teknikler II
14. Hafta  Boya ve Pigment Analizleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Journal of Dyes and Pigments, 1980-2012, Dr. B.M. Heron, Professor H. Tian, Professor M.Wainwright, Volume 1-96, Elsevier Publications, Thomson and Reuters, London.Bright Earth: Art and the Invention of Color, 2002, Philip Ball, Farrar, Straus and Giroux.The Materials of the Artist and Their Use in Painting: With Notes on the Techniques of the Old Masters, 1984, Max Doerner, Revised Edition, Harcourt Color: A Natural History of the Palette, 2003, Victoria Finlay, Random House. Color and Culture: Practice and Meaning from Antiquity to Abstraction, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X